kaelem Geplaatst: 11 februari 2007 Geplaatst: 11 februari 2007 Hoi Ik draai win2000pro op een scsi schijf. Deze is dus c in mijn systeem. Ik heb ook 2 ide schijven die ik voor data en appz gebruik. Nu heb ik nog een scsi schijf erbij gehangen en wil ik xp erop gooien. Ik heb die 2e schijf in win2000 ntfs geformatteerd en met partitionmagic actief gezet. In 2000 zie ik hem nu ook gewoon. Nu deed ik net even die xp in de dvd en dan wil ie vanzelf updaten naar xp maar dat wil ik niet natuurlijk. Hij wil dus de eerste scsi schijf gaan updaten naar xp. Mijn vraag is eigenlijk of ik tijdens de xp installatie nog een keuze krijg om xp op scsi schijf 2 te installeren. Een paar jaar terug had ik ook een dergelijke installatie,als er namelijk 2 systemen op een scsi systeem staan vraagt ie voor het booten van welke schijf hij dit moet doen. Maar voor alle zekerheid wil ik dit toch even weten omdat ik niet meer weet hoe ik dat toen gedaan had. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Zwozwedra Geplaatst: 11 februari 2007 Geplaatst: 11 februari 2007 Probeer eens je eerste schijf (met Win 2000) hidden te maken, zoadat je actieve partitie de partitie wordt waar je XP wilt installeren. Maak hiervan ook de opstartdrive (via het bios), ik denk dat het dan zou moeten werken, maar zonder dual-boot, je zult ofwel een third-party bootprogramma (BootMagic van Partition Magic) of zo moeten installeren. Ik denk dat het ook moet mogelijk zijn om WinXP naast Win2000 te installeren, maar hoe dit moet weet ik niet. Jan
kaelem Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Geplaatst: 11 februari 2007 Weer even wat anders geprobeerd. Setup gedaan vanaf de dvd speler,lijkt allemaal goed te gaan tot deze melding. Om Widows Xp op de gewenste partitie te installeren dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven. Schijf van blablabla Op deze schjif (een ide dus) bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met windows Xp Als u de installatie van Windows Xp wilt voortzetten dient u terug te gaan naar het scherm waarin de partitie kan worden geselcteerd en dient u op bovenstaande schijf een partitie te maken die compatibel is met Windows Xp. Als er geen ruimte op de schijf beschikbaar is dient u een bestaande partitie te verwijderen en vervolgens een nieuwe partitie te maken. Druk op enter blablabla Ik wil geen partitie verwijderen want ik neem aan dat dan alles weg is op de beterffende schijf. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
kaelem Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Geplaatst: 11 februari 2007 Ik heb gewoon de 2e schijf ook actief gemaakt met scsi kan dit volgens mij gewoon. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen