Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Er was een nieuwe versie van de standaardfactuur die je bij microsoft kunt downloaden.

Nu heb ik deze aangepast aan mijn eigen wensen maar nu zit ik nog met 3 dingen en misschien kan iemand me daarbij even helpen. Ik kom er niet uit.

Ik zou graag bedragen inclusief btw willen kunnen invoeren.

Volgens mij heb ik iets verwijderd want hij berekend nu ook geen btw 19 % meer.

Er komen van die popupschermpjes als je bepaalde cellen aanklikt. Zijn die te verwijderen. Ik dacht dat het opmerkingen waren maar wissen gaat niet.

En ik zou graag "min" bedragen willen kunnen invoeren ivm met bv korting.

Ik heb ook het origineel bijgevoegd van microsoft.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast hartelijk dank.

Groeten Newbier

1316106-factuur.zip

Geplaatst:

Welke meldingen bedoel je? Kan je er eens een printscreen van maken. Of heb je het over het groene driehoekje in de linker bovenhoek van een cell? Dat wijst op een waarschuwing dat je de formule kan wijzigen. Dit los je op zoals in de bijlage.

1316810-excel2.JPG

Groet, JJK

post-20440-1318259061,8713_thumb.jpg

Geplaatst:

Hoi,

Hier een schermafdruk.

Onder in dus als je daar klikt met de muis komt deze tekst in het geel te voorschijn.

Groeten En alvast bedant

Newbier

post-534-1318259061,9073_thumb.jpg

Geplaatst:

Het samenvoegen van de cellen onder cell format opheffen. De rijen 46 en 51 wissen en weer opnieuw invoegen. Daarna kan jde de cellen weer samenvoegen. Ik heb die opmerkingen ergens gezien, maar weet niet meer zo snel hoe deze op te heffen. Valt ergens onder een help tekst. Ik zal nog wel zoeken en als ik het vind plaats ik het hier. Tenzij iemand mij natuurlijk even voor is.

Geplaatst:

Een iets snellere methode gevonden.

1316883-excel.JPG

Ben nu aan het proberen eenzelfe commentaar terug te zetten.

JJK

post-20440-1318259061,9258_thumb.jpg

Geplaatst:

Hoi,

Perfect! Bedankt dit werkt.

Nog 1 ding als ik mag ik heb deze factuur op een server staan. Nu als men de factuur niet opslaat worden de debiteur gegevens niet bijgewerkt.

In het tabblad debiteur.

Is het mogelijk als men een factuur heeft gemaakt dat hij automatisch altijd de factuur opslaat. Dus ik bedoel het orginele document.

Groeten Newbier

Geplaatst:

Als ik de hele file save dan wordt alles opgeslagen, dus ik neem aan dat je iets anders bedoelt. Kan je het misschien iets anders uitleggen?

Groet, JJK

Geplaatst:

Hoi,

Ik zal het anders uitleggen.

Ik open het bestand om een factuur te maken.

Ik vul alle gegevens in.

Duk op het knopje factuur boeken en afdrukken.

Dan kan ik de factuur afdrukken. Als ik dan op het tabblad debiteur kijk dan staat de net gemaakte factuur in de lijst van debiteuren.

Als ik het document dan wil afsluiten wordt er gevraagd of ik de wijzigingen wil opslaan.

Als ik dit niet doe en het dokument weer opnieuw open en bij het tabblad debiteuren kijk staan de vorig gemaakte factuur niet in de lijst.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groeten Newbier

Geplaatst:

Ik geloof niet dat dat kan. Jij moet Exycel vertellen wanneer de gegevens moeten worden opgeslagen. Dit kan door gewoon op het save icoontje links bovenin te drukken. Dan wordt je file over het origineel heen geschreven. Je kan het ook met autosave oplossen.

Een andere mogelijkheid is dat het saven van je book tegelijkertijd gebeurt als je op factuur boeken en afdrukken drukt. Dit moet met een macro en daar heb ik helaas (te) weinig verstand van.

Sorry.

JJK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen