Ga naar inhoud


Foutcode 550 5.7.1 Relaying not allowed bij verzenden e-mail


Jürgen

Aanbevolen berichten

Thuis gebruik ik voor mail en Internet ADSL van Planet.

Op dit moment zit ik op een camping in Oostenrijk en gebruik daar WLAN van de camping. De verbinding was zo gevonden, ik kon internet gebruiken en mijn mail kwam vlot binnen.

Toen ik echter een mailbericht wilde forwarden of gewoon een nieuw mailbericht versturen kreeg ik een 'Undeliverable' melding van de System Administrator met de foutcode '550 5.7.1 Relaying not allowed:xxx' waarbij xxx het e-mail adres is waar ik het bericht naar toe wilde sturen.

Op het internet vond ik weliswaar een aantaal hieraan gerelateerde artikelen en weet nu ook globaal wat er fout gaat. Omdat mijn mailbericht waarschijnlijk via de provider van de camping wordt verzonden accepteert Planet het mailbericht niet. Ik heb ook al de uitgaande SMTP Server van de camping in Outlook geplaatst maar dan wordt weer om het inlogaccount en wachtwoord gevraagd en dat krijg ik uiteraard niet van camping.

Ik kom er dus niet uit.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen want ik blijf 4 weken op de camping?

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet alleen smtp server aanpassen in outlook naar die van de camping provider.

 

Lukt het dan nogniet, je zou kunnen proberen om pop before smtp authentication aan te kunnen zetten waarbij je uiteraard gewoon mail.planet.nl ingevuld laat staan.

Daarnaast kan je ook nog authenticate mail.planet.nl met je user/pass van planet kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mailserver van Planet werkt niet met authenticatie. Dit hoef je dus niet te proberen.

 

De 550 melding wordt veroorzaakt door het feit dat je van een IP dat buiten de range van Planet valt komt.

 

Wat de topicstarter wel eens kan doen, is kijken welke provider die camping heeft (via bijvoorbeeld http://www.watismijnip.nl) en gewoon smtp.provider.at of mail.provider.at invullen als SMTP-server. Het is denk ik begrijpelijk dat de camping zelf liever niet heeft dat de gasten van hun eigen server gebruikmaken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...