sattv4iedereen Geplaatst: 11 februari 2007 Geplaatst: 11 februari 2007 Hi, ik hoop de juiste rubriek te hebben gekozen*,maar alle (hier in belgië) bestaande verkochte dvd/hd recorders hebben altijd een analoge tuner aan boord,met diverse aansluitingen,zoals bvb scart dvi,sp/dif enz enz. Nu vroeg ik mij af,of er ooit plannen zullen zijn,als analoog ooit eens verdwijnt,er dvd/hd recorders op de markt zouden komen,met een dvb-s tuner met ci mogelijkheden,zodat je rechtstreeks kan opnemen op je dvd/hdd zonder tussenkomst van een externe satelliet-/kabelontvanger.Opnemen zoals je nu doet,in het voorbijstrevende analoog tijdperk. Want we gaan meer en meer naar een omslachtige situatie,waar je altijd een externe ontvanger eventueel met decoder moet verbinden met een dvd recorder,om een opname te maken.Een pvr toestel is ook niet altijd even handig,vooral als je iets langer wil bewaren,op dvd,moet je weer via scart om ,om de opname op dvd te krijgen.Analoog,gaat meer en meer verdwijnen,en met de toekomst,zal de tuner in dergelijke toestellen niks meer waard zijn. Of zal dergelijke toestellen nooit op de markt mogen komen i.v.m. auteursrechten,omdat er wettelijk eigenlijk niet digitaal geëxporteerd mag worden. Of dvd/hd recorders zoals bvb dvb ontvangers,waar je diverse insteekmodules kan insteken,en je kan kiezen tussen dvb-t,dvb-c en dvb-s.uiteraard met ci mogelijkheden. Of zal de tijd die we nu kennen in het nog analoog tijdperk in het digitaal tijdperk niet meer kennen,en altijd via een extern toestel via scart naar een dvd recorder moeten gaan? Niet iedereen heeft een dreambox,die zijn films kan overzetten naar zijn hd van zijn pc,kan bewerken en er een dvd schijfje van maakt. *tot nader inzien,moest dit waarschijnlijk bij audio/video ,home theater in het algemeen staan.Mijn oprechte excuses voor mijn fout,en indien mijn mening zo is,kan je deze verplaatsen naar daar aub. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Geplaatst: 11 februari 2007 Geplaatst: 11 februari 2007 In het kort. Er bestaan verschillende PVR decoders (Personal video recorders) die opnemen rechtsreeks in digitale kwaliteit. De bekendste is de Dreambox (lees daar wat) maar er zijn wel alternatieven zoals Triple Dragon, iTgate, Relook, Arnion, Kaon .... Nu komen er ook gesfisticeerde multimedia decoders die insteek tuners hebben, kunnen dus sateliet, terestrian of/kabel aan. Voorbeeld Reelbox. Sommige kunnen ook met een dvd uitgerust worden, want de meeste nemen op volgens het Transport stream princiepe op harde schijf. jij zit vlakbij de Franse grens, vootaan zal het daar verplicht zijn om de TV's uit te rusten met een TNT (dvb-t) adapter (is voor mij een decoder, maar ja in France kunnen zij alles van naam veranderen). In België heerst een monopool van de kabel, als nu iedereen dat ding buiten gooid kunnen wij misschien voorruit. Anders is dit mijn enquete bij VRT en RTBF van meer dan een jaar geleden. Je kan sind bijna 2 jaar VRT1 en 2 en 9 radiozenders ontvangen in héél Vlaanderen in digitale kwaliteit, er bestaat geen plan om dit verder uit te breiden, dus geen VTM, VT4... Idem in Wallonie enkel RTBF1, 2 en SAT. ook geen RTL voorzien. Dus in België hang je vast aan Telenet, maar dat is zonder mij, dan nog liever geen VTM.
Gast Geplaatst: 12 februari 2007 Geplaatst: 12 februari 2007 Staar je niet blind op DVD recorders. Ga eerst op zoek naar een tuner met harddisk (PVR), en ga pas daarna kijken naar hoe je van harddisk naar DVD gaat. Ikzelf heb tot nu toe in vier jaar een keer een paar films over gezet van disk naar DVD. Niet de moeite waard dus. Maar het kan vrij makkelijk met een PC.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen