Ga naar inhoud


Humax 5400 IRCI Seca/Mediaguard ontvangst


Gast

Aanbevolen berichten

Zou graag legaal canaldigitaal met mijn humax 5400 willen ontvangen. Heb begrepen dat ik daarvoor een SECA/Mediaguard CAM voor nodig heb. Vroeg me af of dit ook via een software matige upgrade kan zodat ik geen nieuwe cam hoef aan te schaffen. (bv ToH3.4_HoT7.9gr by Planet Hemp)

Indien dit niet mogelijk is welke CAM zouden jullie dan aanraden?

Origineel Canal digitaal Seca.Mediguard of bv Asthon - Matrix - Macig - Dragon -T-rex. PS over een jaar verhuis in naar het midden oosten waar het enige interressante op hotbird te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hey

 

volgens mij kan het alleen maar met een cam,naar het schijnt werkt aston 1.05 het beste van de aston cam's

Maar mijn ervaring is dat een oude magik module of een clown daarvan met pentacrypt 1.20 beter werkt als een aston 1.05 cam.

Weet alleen niet of de updates het met de pentcrypt 1.20 het goed doet dat moet ik nog even afwachten,maar mss dat anderen dat wel weten

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

HEb hier een 5400z, met originele canal digital kaart, met de laatste josje 8.0,laatste pet settings, goede keybin voor premiere, en dat werkt dus allemaal goed. dus alle instellingen lijken me goed.

 

alleen mijn kaart wil niet updaten voor canal digitaal in een aston cam. 1.05

( groene canal digital kaart met abbo voor alle nederlandse zenders)

 

als ik bij de configuratie kijk, dan zie ik staan dat de laatste keys van 28-02-2007 zijn. ( toen heeft de kaart in een andere ontvange gezeten ! en die heeft ie dus niet van de humax gekregen)

 

Ook heb ik een magic module met daarin pentacrypt 1.11 , en heb hem daar ook al een tijdje in laten zitten, maar ook geen update.

 

vraagjes:

 

1) zijn er bepaalde instellingen nodig om de kaart te laten auto updaten ?

2) zou het met pentacrypt 1.11 ook moeten kunnen of kan dat nooit omdat dat geen seca is ?? ( misschien wel met een nieuwere pentacrypt versie ?)

3) als ik de kaart in een andere ontvanger update, en ik stop hem dan in de humax zou ik wel meteen beeld moeten hebben ?

4) voor de auto update, moet ik de ontvanger dan een tijdje bv op nl 1 staan, ( tewrwijl ik daar dan geen beeld heb) of op een free to air zender zoals bvn ??

 

aangezien de ontvanger nodig heb voor de camping ( waar ik geen internet heb) moet ik zeker weten dat de keys goed geuodate worden elke maand, anders heb ik dadelik geen beeld op die zenders, :-( )

 

iemand die een goede werkende autoupdate config heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jhobo69

Ik heb met zowel magicmodule(penta 1.20) als de aston 1.05 altijd automatich updates op mijn goen/grijze abbo kaartje!

Je hoeft hem niet speciaal op een fta te zetten maar wel op het nederlandse pakket dacht ik.

En die pentacrypt 1.11 weet ik niet van of die auto update ondersteunt maar ik denk het wel!,voor de rest hoef je niks in te stellen in de humax voor auto update ontvangst.

Als op je aston 1.05 al geen updates krijgt is er toch iets mis ik zou alleen ff niet weten wat ,mss dat anderen hier een antwoord op hebben.

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Humax is een Irdeto ontvanger+ Common interface, vandaar de toevoeging IRCI.

De interne kaartlezer is (nog steeds) niet te herprogrammeren voor een andere codering, je zult dus een CI module moeten aanschaffen.

Met de Aston cam versie>=1.03 werkt dit goed.

De Magic en Dragon cam ook, alleen moet je daar zélf software op kunnen zetten en dat vergt een extra investering.De andere cam's weet ik niet uit eigen ervaring. Over een jaar heb je er niks meer aan, dus let op de prijs en de opzegtermijn van je abonnement bij Canaldigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gezien dat er een speciale penta 1.11 is en met een canal digitaal fix,

 

kan zelf die penta crypt niet vinden... is dat de laatste versie die origineel is van de penta ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...