Ga naar inhoud


Software om aantal genomen copies te tellen gezocht


redneck eyeball

Aanbevolen berichten

Op onze oude copieermachine zat een externe teller. Die konden we manueel telkens op nul zetten als iemand nieuw fotocopies begon te nemen.

 

Nu hebben we een nieuwe digitale machine, maar die heeft natuurlijk geen harware teller, alles zit daar in de software.

 

Het lijkt me wel logisch dat ik niet de enige ben die zoekt naar een éénvoudig stukje software die via SNMP de tellerstand uitleest ...

Theoretisch gezien vrij simpel, op moment dat teller op nul wordt gezet lees je de huidige totale tellerstand in, doe een update om de 5 sec of zo.

Laat enkel het verschil zien tussen de nieuwe teller en oude teller en je weet direct hoeveel copies er genomen zijn.

 

Al overal gezocht, maar niets gevonden ... wie kan me op de goede weg helpen ?

De copier is een Kyocera FS-1118, maar dat mag in principe weinig rol spelen, ik vermoed dat die wel aan één of andere standaard zal voldoen.

Toestel heeft een volledige webinterface, en is ook HP JetAdmin compatibel.

 

Hopelijk kan iemand hier helpen ...

 

CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik al gedaan, het enige wat Kyocera zelf heeft is KM for accounts, da's heel straffe software waarmee je individuele accounts kan aanmaken en dan kan zien per persoon of per departement hoeveel copies ze genomen hebben.

 

Alleen ... da's dus serieuze overkill voor wat ik zoek natuurlijk.

Bovendien moet je dan telkens een code ingeven als je copies wil gaan nemen.

 

Er zal ongetwijfeld wel een tooltje bestaan die gewoon teller speelt ... probleem is dat tooltje te vinden ... had gekund dat hier iemand meeleest die dat ooit al eens tegengekomen is.

Aangezien het via SNMP loopt werkt dat dus voor alle merken en niet gebonden aan Kyocera of een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een teller die kan tellen op een pc.

Echter moet er wel een potentiaal vrij contact worden aangeboden aan een pc met een compoort.

Deze compoort kan met de software tellen, en dus bijhouden hoeveel pulsen er zijn geweest.

Deze worden opgeslagen op de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...