Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi al te samen,

Het zal vast een oerdomme vraag zijn (te zien aan geen reacties) maar er is iets dat ik niet begrijp ik wil graag boven en beneden een sateliet ontvanger waarbij ik beneden 3 satelieten wil ontvangen op mijn ontvanger namelijk astra 1 /2 & eurobird /3. Boven wil ik graag alleen astra 1 op een tweede ontvanger kunnen ontvangen. Dit moet toch mogelijk zijn, een twin lnb op astra 1 en twee singel lnb's voor astra 2 / 3. Nu heb ik dit mijn leverancier voor gelegd en deze combinantie schijnt niet mogelijk te zijn, hij omschrijft dit als volgt, ik ben een beginner en op een of andere manier wil dat er niet bij mij in;

Hij schrijft het volgende;

drie astra satellieten ontvangen een staat op 19 gr Oost een op 23,5 gr Oost en een op 28 gr Oost 19gr Oost en 28gr Oost is geen probleem met twee losse lnb's het probleem zit hem in de 23,5 gr Oost

satelliet waar de regionale zenders naar toe gaan verhuizen.

De afstanden die tussen de lnb's zit is het probleem een lnb is ongeveer 6cm in doorsnee dus de hart afstand zal nooit kleiner kunnen worden dan 6cm en dat is wel nodig omdat deze drie satellieten maar een paar graden

van elkaar zijn verwijderd. Er is welliswaar een duo lnb uitgevonden voor de ontvangst van 23,5gr oost en 19gr oost maar deze is niet te

combineren met nog een lnb die gericht staat op 28gr oost.

De reden hiervan is dat de duo lnb beschikt over een diseq schakeling om van satelliet te kunnen schakelen daaraan kun je niet nog een diseq schakelaar aansluiten dus kun je de derde lnb van 28 gr Oost niet koppelen.

Klopt dit? En hoe doen mensen met een wavefrontier schotel dit dan? Deze hebben toch ook meerdere satelieten aan een ontvanger hangen??

Een visiosat G3 moet toch kunnen met een twin lnb in de astra 1 houder? Dan moet dit toch mogelijk zijn?

Wie kan het mij verduidelijken, iemand???

Geplaatst:

Ik heb hier een WaveFrontier T55, en ik heb ruimte genoeg om 23.5E nog tussen astra 1 en 2 te zetten. Ik heb overigens Smart Quad lnb's voor astra 1 en 2.

De combo met een losse lnb + een duo lnb voor a1/a3 werkt idd niet, je zult 3 losse lnb's moeten nemen (waarvan 1 twin)

- Ruud

Geplaatst:

Citaat:
De reden hiervan is dat de duo lnb beschikt over een diseq schakeling om van satelliet te kunnen schakelen daaraan kun je niet nog een diseq schakelaar aansluiten dus kun je de derde lnb van 28 gr Oost niet koppelen.

't kan wel

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Dan zou ik toch voor de oplossing gaan van 3 losse lnb's als dit past.

Persoonlijk zou ik voor 3 twin lnb's gaan dan heb je boven ook alle 3 satellieten voor als je dat in de toekomst toch zou willen hebben.

b.v als canaldigitaal bepaalde nederlandse zenders gaat uitbreiden naar de astra 3.

Of de 3 lnb's er op passen licht natuurlijk wel aan de type schotel die je hebt.

Dit kan ik helaas in je bericht niet terug vinden.

Bij de visiosat, en de wavefrontier is dit inderdaad geen probleem.

Ook zou je de technisat multytenne twin kunnen overwegen.

Zoek maar eens op dit forum dit is een schotel van 45cm met astra1,astra2,astra3 en hotbird op een schotel sinds enkele maanden ook in een twin versie leverbaar.

Voor triax schotels van 78cm en groter is b.v een multiblock te koop.

Kortom mogelijkheden genoeg, mischien moet je even bij een andere leverancier gaan kijken.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:

Met een WaveFrontier, Visiosat G3D en Technisat MultyTenne is het zeker mogelijk. Kijk eens naar de MultyTenne Twin. Dan ben je in één keer klaar en heb je op de andere receiver ook alle sats

Geplaatst:

is steeds mogelijk.desnoods met Alps LNB's.Er staan ook foto's genoeg op het forum hoe het kan.

Geplaatst:

Ja je kunt met een multie lnb houder astra 1/2/3 ontvangen.

In specs van de multiblock van Triax (houder voor 4 lnb's);

Voor ontvangst van 4 satellieten die 3-20 graden van elkaar verwijderd zijn, te gebruiken i.c.m. een TDS 78, TDS 88 of TDS 110.

Aangezien het ontwerp van de triax multiblock vergelijkbaar is met haast elke standaard multiehouder voor een normale offset schotel, kan je er gewoon vanuit gaan dat het kan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen