Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi al te samen,

Het zal vast een oerdomme vraag zijn (te zien aan geen reacties) maar er is iets dat ik niet begrijp ik wil graag boven en beneden een sateliet ontvanger waarbij ik beneden 3 satelieten wil ontvangen op mijn ontvanger namelijk astra 1 /2 & eurobird /3. Boven wil ik graag alleen astra 1 op een tweede ontvanger kunnen ontvangen. Dit moet toch mogelijk zijn, een twin lnb op astra 1 en twee singel lnb's voor astra 2 / 3. Nu heb ik dit mijn leverancier voor gelegd en deze combinantie schijnt niet mogelijk te zijn, hij omschrijft dit als volgt, ik ben een beginner en op een of andere manier wil dat er niet bij mij in;

Hij schrijft het volgende;

drie astra satellieten ontvangen een staat op 19 gr Oost een op 23,5 gr Oost en een op 28 gr Oost 19gr Oost en 28gr Oost is geen probleem met twee losse lnb's het probleem zit hem in de 23,5 gr Oost

satelliet waar de regionale zenders naar toe gaan verhuizen.

De afstanden die tussen de lnb's zit is het probleem een lnb is ongeveer 6cm in doorsnee dus de hart afstand zal nooit kleiner kunnen worden dan 6cm en dat is wel nodig omdat deze drie satellieten maar een paar graden

van elkaar zijn verwijderd. Er is welliswaar een duo lnb uitgevonden voor de ontvangst van 23,5gr oost en 19gr oost maar deze is niet te

combineren met nog een lnb die gericht staat op 28gr oost.

De reden hiervan is dat de duo lnb beschikt over een diseq schakeling om van satelliet te kunnen schakelen daaraan kun je niet nog een diseq schakelaar aansluiten dus kun je de derde lnb van 28 gr Oost niet koppelen.

Klopt dit? En hoe doen mensen met een wavefrontier schotel dit dan? Deze hebben toch ook meerdere satelieten aan een ontvanger hangen??

Een visiosat G3 moet toch kunnen met een twin lnb in de astra 1 houder? Dan moet dit toch mogelijk zijn?

Wie kan het mij verduidelijken, iemand???

Geplaatst: