Ga naar inhoud


klein luchtdruk pistool tegenwoordig wapen ???


Gast jacoboot

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Voor luchtdrukwapens is geen verlof nodig, tenzij ze een bepaalde mondingssnelheid (K-joule)te boven gaan.

Wel dient e.e.a. op straat in een deugdelijk afgesloten foudraal of koffer (dus niet zichtbaar) vervoerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik net op internet op een site over de wapenwet.

 

Ik heb een semiautomatisch CO2 (luchtdruk) wapen in mijn bezit, deze ziet er net zo uit als een echte 9mm hij is alleen gifgroen gespoten, ben ik strafbaar als ik het ding zwart of zilvergrijs spuit?

 

-

 

Antwoord Ja dan ben je strafbaar, tot eind 2002 waren deze luchtdruk wapens indien ze in orginele (gekleurde staat) gehouden werden toegestaan. Inmiddels is de wet echter aangepast en is het bezit van een dergelijk wapen verboden, het maakt dus niet meer uit welke kleur deze wapens hebben. Indien een luchtdruk of zelfs een speelgoed wapen uiterlijk op een vuurwapen lijkt (ongeacht de kleur) zijn ze verboden.

Noem het kapitaal vernietiging maar je kunt een dergelijk wapen beter inleveren bij de plaatselijke politie, afdeling bijzondere wetten. Via het landelijk overleg bijzondere wetten is er op aangedrongen om een generaal pardon te houden voor mensen die hun legaal gekochte maar inmiddels illegaal geworden spullen inleveren, echter het is zeer twijfelachtig of justitie hierin meegaat. Kortom inleveren is beter dan betrapt worden met een dergelijk wapen maar is geen garantie dat geen vervolging zal plaatsvinden voor illegaal wapen bezit. Wellicht kun je de winkel / wapenhandel waar je het ding hebt gekocht er mee opschepen (reken er niet op dat je je geld terug krijgt) maar als hij het wapen inneemt wordt je in ieder geval niet vervolgd.

 

Kortom alles wat op een orgineel wapen lijkt is tegenwoordig strafbaar.

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...