EL PIÑO Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Citaat: Volgens mij moet het mogelijk zijn om een soort 3Sat of Arte achtigs op te zetten voor beide landen. In Nederland hebben we al het kanaal Cultura (notabene van de NPS). Hier komen oude programma's/docu's op maar ook steeds meer eigen programma's, en zo'n beetje alle omroepen werken er aan mee. Moet mogelijk zijn om de VRT hier ook aan mee te laten werken lijkt mij zo. Overigens heeft België als land wel degelijk 10 miljoen inwoners, dat is dus niet alleen Vlaanderen zoals jij beweert. Ik denk dat de Vlaamse gemeenschap zo met de natte vinger 6 miljoen mensen telt, de Waalse 4 miljoen, Duitstaligen (die onder Wallonië vallen) zijn er hooguit enkele honderduizenden. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Coliseo Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Citaat: Overigens heeft België als land wel degelijk 10 miljoen inwoners, dat is dus niet alleen Vlaanderen zoals jij beweert. Ik denk dat de Vlaamse gemeenschap zo met de natte vinger 6 miljoen mensen telt, de Waalse 4 miljoen, Duitstaligen (die onder Wallonië vallen) zijn er hooguit enkele honderduizenden. En als het op cultuur aankomt, dan kan je de Belgen in de context van dit verhaal niet samentellen. Op enkele nationale sportcompetities na, zijn er heel weinig culturele raakpunten tussen Vlamingen en Walen, zeker niet als je zou denken aan een gezamenlijk zenderproject. Geen Vlaming die klaagt omdat er geen Waalse zenders op zijn TVV-kaart zitten en omgekeerd zullen de Walen ook geen eisende partij zijn om Vlaamse zenders te ontvangen. De 70.000 duitstalige Belgen richten zich volgens mij voor een groot stuk op Duitsland en een beetje gedwongen op Wallonië (hoewel veel van die mensen verbazend goed Nederlands spreken).
Amager95 Geplaatst: 20 februari 2007 Geplaatst: 20 februari 2007 Citaat: Citaat: Volgens mij moet het mogelijk zijn om een soort 3Sat of Arte achtigs op te zetten voor beide landen. In Nederland hebben we al het kanaal Cultura (notabene van de NPS). Hier komen oude programma's/docu's op maar ook steeds meer eigen programma's, en zo'n beetje alle omroepen werken er aan mee. Moet mogelijk zijn om de VRT hier ook aan mee te laten werken lijkt mij zo. Overigens heeft België als land wel degelijk 10 miljoen inwoners, dat is dus niet alleen Vlaanderen zoals jij beweert. Ik denk dat de Vlaamse gemeenschap zo met de natte vinger 6 miljoen mensen telt, de Waalse 4 miljoen, Duitstaligen (die onder Wallonië vallen) zijn er hooguit enkele honderduizenden. Ik weet heus wel dat België bestaat uit Vlaanderen,Wallonië, de Duitstalige regio in Eupen/Malbedy en Brussel. Ik noem Vlaanderen, omdat als het gaat om een samenwerking het alleen kan gaan tussen de Nederlandstaligen in Nederland en Vlaanderen. Het heeft weinig zin om iets van een samenwerking aan te gaan met de andere groepen in het land. Off-topic: bestaat er nog wel een België? De kroonprins praat nog niet eens fatsoenlijk Nederlands. Zijn echtgenote idem. Het land valt bijna uit elkaar. Verder weer topic. Dit is een internetzender van de NPS. Moeilijk bereikbaar en te bekijken. Ik ga niet kijken naar televisie op mijn computer. Het moet gewoon komen langs normale wegen, dus in mijn geval via de satelliet. Anders hoef ik het niet. Ik ga geen extra maatregelen nemen om internettelevisie te kunnen ontvangen, of hiervoor een dure digitale kabelabonnement afsluiten. Ik ben juist blij dat de kabel uit het huis is. Ik denk dat dit geldt voor heel kijkers via de satelliet. Daarom zal het volgens mij weinig succesvol worden.
Sverige Geplaatst: 20 februari 2007 Geplaatst: 20 februari 2007 Ik wil wel even rechtzetten dat Cultura geen internetzender is. Ze zenden hun programma's ook uit via internet, maar Cultura zit in het standaardpakket digitale televisie via de kabel... samen met de 16 andere Themakanalen van de publieke omroep. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 20 februari 2007 Geplaatst: 20 februari 2007 Citaat: Ik wil wel even rechtzetten dat Cultura geen internetzender is. Ze zenden hun programma's ook uit via internet, maar Cultura zit in het standaardpakket digitale televisie via de kabel... samen met de 16 andere Themakanalen van de publieke omroep. Tack Sverige, ja weet ik, ik had eigenlijk (internet)zender moeten schrijven. Daarom sprak ik ook later over het nemen van een abonnement op de kabel. Maar de themazenders zijn niet toegankelijk voor de satellietkijkers en of dat ooit gebeurt is maar de vraag. In ieder geval de komende jaren niet. Het wordt mij gewoon te duur om overal maar een abonnement op te nemen, op Canaal Digitaal en op de kabel. Bovendien wordt het ook nog eens lastig om al die apparaten die nodig zijn voor ontvangst, hiervan allemaal ergens fysiek te plaatsen en dat het allemaal storingsvrij aan te sluiten is op de televisie. De video- en dvd-speler hebben ook nog een plaatsje nodig.
matthew_be_wvl Geplaatst: 20 februari 2007 Geplaatst: 20 februari 2007 Om nog even terug te komen op het Vlaanderen of België. De VRT heeft als doelgebied enkel de Vlamingen in Vlaanderen en Brussel, verder niemand. Dus een eventuele zender zou voor zo'n 6 miljoen mensen bedoeld zijn. En als Vlaming voel ik me cultureel meer aangesloten met de Nederlanders en zelfs meer met de Duitstalige Belgen dan met de Walen. Ik ben helemaal voor het feit dat de VRT en de PO samen een Nederlandstalige Arte zouden opstarten. Gewoon de programma's ondertitelen en aankondigingen in het Nederlands en wat programma's die betrekking hebben op ons taalgebied. De meeste Arte-programma's zijn toch zowiezo tamelijk universeel getint. Maar daar heeft minister Bourguois geen oren naar vrees ik, als hij de VRT maar kan saboteren. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 Even toevoegen: het is wel degelijk dat bedoeling dat de Nederlandse PO en de VRT op cultuurgebied gaan samenwerken, namelijk door op ruime schaal programma's uit te wisselen. De merken blijven dus wel apart bestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen