Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag allemaal

ik bezit een echostar 3000IP, de laatste tijd, waneer ik begin te zappen, dan reageert de receiver niet meer op de AB ,enkel manueel, ik heb de zelfs nieuwe batterijen er ingezet, maar toch na ongeveer 10 keer te zappen dan wil hij niet meer,maar als ik de receiver uitzet en hem terug aanzet, dan gaat de AB wel(terug ongeveer 10 keer) het ledje op de AB brand elke keer ik op de AB knoppen druk,maar de receiver reageert niet,

iemand een idee wat het kan zijn?

dank u

Geplaatst:

Ben je zeker dat je niet (onbewust) switcht tussen de knopjes TV - VCR - Sat bovenaan ? Eigenaardig toch dat het ledje steeds wel oplicht. Ik heb ook al meerdere keren afgevraagd waarom de AB van de Echostar het niet deed, terwijl dat de oorzaak was.

Anderzijds heb ik ook soms het probleem dat hij het niet doet, zonder dat ik echt weet waarom. Zo erg is het echter bij mij niet, hij kan dagen goed werken om dan opeens enkele commando's te weigeren. Vreemd.

Geplaatst:

Neen:daar heb ik al regelmatig op de knop van de receiver opgedrukt(dus voor de sat) maar ik denk dat het aan de receiver ligt,want als ik receiver afzet,en dan terug opzet,dan reageert hij terug op De AB, 6maal zappen en dan moet ik terug de receiver af en aan zetten, dus voor mij ligt het aan de receiver, welk onderdeel zou ik er moeten aan vervangen, want voor de rest werkt alles perfect?

Geplaatst:

Weet je zeker dat de AB een signaal uitzend?

Bij mij zijn er al een hele tijd toesten op de AB die het niet meer doen.

De meeste afstandsbedieningen worden na verloop van tijd vuil. Als je ze open maakt zie je dat de toetsen een soort rubber dopjes zijn die op een printplaatje drukken. De contacten op de printplaat schoonmaken met alcohol doet vaak wonderen. De AB kan weer jaren mee.

Echter: ik heb de AB van de echostar nooit open kunnen krijgen. Er zit een schroefje in het batterijencompartiment, maar als je dat los draait blijft de AB nog net zo stevig zijn ingewanden beschermen als met schroefje vast.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

Volgens mij zend de AB uit, want als ik receiver uitzet,en dan hem met de AB terug aanzet,dan werkt de reciver terug, zelf het rood ledje op de ab brand waneer je een toets indrukt,na enkele keren te zappen dan moet ik het manueel doen(dus op de knop van de receiver) ik hem opengemaakt maar er is niet abnormaals aan te zien de kontakten zien er niet vuil uit, wat ik gisteren wel deed is de reciever open gedaan en al solderingen na gezien om te zien of er geen losse solderingen tussen zitten, toch heb ik eentje gevonden, een WEERSTAND,bij de voeding, die los bij zat,terug gesoldeerd,maar tergeefs,het resultaat blijft nog altijd het zelfde, of kant het aan de software liggen?

Geplaatst:

TIP

Als je hem voor een lens houd van een dig. videocamera, dan test je eenvoedig per toets of er signaal uikomt.

zendledje licht dan op, zodat je het kunt zien.

Geplaatst:

Ik heb mijn AB gaan uittesten bij een ander echostar van het zelfde type daar reageert de receiver altijd op, maar op mijn recceiver, doet het niet meer na enkele keren te zappen, dus mijn vraag aan de hobbysten of techniekers,welke onderdeel zou ik moeten veranderen aan mijn receiver, om mij van de kosten te sparen, want de AB werkt corekt.

dank u

ps of heeft iemand fotos van de inwendige stukken van de receiver nodig?

Geplaatst:

Je kunt het ontvangst IR ledje vervangen, misschien heb je nog een oude printplaat liggen van een TV, videorecorder etc. etc..ofzo, anders ff een nieuwe halen voor een paar eurie

Geplaatst:

IS er een verschil in wat betreft een zend en een otvangledje ;of moet het een ontvangst zender zijn, van een AB hek ik nog een ledje,ik weet of die er op kan,

Geplaatst:

ik heb nu neotieonbox receiver en daarvan kan ik dus de led overbouwen op de echostar,kan ik het zomaar doen, want de 2receivers hebben verschillende ontvangstledjeds wat denkt u er van?de ledjes hebben wel 3 pootjes elk.

post-2369-1318259082,2857_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb een ledje van een kleine tv over geboud op de echostar, maar ;helaas,het was niet gemakkelijk om ze over te zetten,en de receiver deed het niet via de AB, dan heb ik gewoon de oude led maar terug ingebracht,een winkelier vetelde me dat het ook aan desoft van de receiver kon liggen,maar bij mij draait hij met de laatste versie,dus 1100?kan het aan de software liggen? alles verloopt normaal enkel de ontvangst via de AB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen