Ga naar inhoud


[Aston Simba] Hoe te flashen


CB1

Aanbevolen berichten

Heb hier een aston simba201 staan.

Zit een cardreader in maar pakt geen seca kaart.

Wat is dit voor een ontvanger?

Ik heb software voor simba bij $#@%!%#$#@#! weggehaald maar er wordt over com poorten gesproken.

Hier zit echter alleen een netwerk aansluiting op waar data bij staat.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, google even naar aston-team, op de duitse *bay staat een speciale kabel die je voor flashen nodig hebt.

grt waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi, google even naar aston-team, op de duitse *bay staat een speciale kabel die je voor flashen nodig hebt.
grt waterpas


Klopt, ik dacht dat je voor een Simba een JTag nodig hebt, op de websute van aston-team2002 staat trouwens ook een schema om zelf zo'n JTag te maken (en de nodige software).

Ik heb zelf gelukkig een Xena en deze kan je gewoon met een NULL-Modem kabel (en pen 2 en 3 dacht ik, op de andere poort verbonden) flashen, dus geen JTag nodig.

op de site van Aston-Team kan je trouwens ook altijd de nieuwste software (of een oudere versie) downloaden om te flashen.

Meer informatie over deze ontvangers kan je ook vinden op de website van de fabrikant : http://www.aston-france.com helaas hebben ze nog geen engelse site on-line (website is onlangs vernieuwd en de engelse site komt later pas).

De Simba kan trouwens standaard (met de officiële software) AstonCrypt (SECA Compatible) en Viaccess (dacht ik toch) decoderen, maar voor bijv. de TVVlaanderen smartcard heb je een recente versie nodig.

software update kan trouwens ook via de satelliet, en je hebt geluk want de software is momenteel te downloaden via de ASTRA satelliet :

Citaat:
Mise à jour des logiciels

Pour un produit toujours performant, téléchargez les dernières versions logicielles.

Le 18/12/2006

Satellite Astra - 12.603 - Horizontal - 22.000

Modules Aston = V 2.17

Modules Viaccess = V 2.03

Module Conax = V 2.16

Simba - Xena 1600 / 1700 : Nouvelle Version 4.23

Voir Rubrique Assistance technique.


doe dit wel snel, want hij staat er al een tijdje dus er is een grote kans dat er binnenkort ineens de software voor de Wamba staat en dan kan je die voor de Simba en Xena weer niet meer downloaden en moet je wachten tot ze hem weer aanbieden (of zo'n JTag ofzo gebruiken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...