Ga naar inhoud


[7025]Gbox error


jph

Aanbevolen berichten

Gbox geeft een bepaalde fout wanneer ik een 2de gbox start voor mijn twintuner.

Ik krijg echter dit wanneer ik die start in een telnet sessie.

 

gbox.png

 

Iemand een idee wat dit juist is? En d heb ik over de fout bij het starten van de 2de sessie.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Dan gebruikt ergens de tweede dreambox een zelfde poort (11500) als input. Deze zou je in de tweede gebox cwshare.cfg moeten aanpassen.

Ik heb wel een 7025 , dus met een dubbele tuner.
Ik heb de cwshare van de 2 tuner al aangepast naar een andere poort.
Maar ik heb nog steeds dezelfde fout.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die poorten staan toch echt wel in de D-regels in cwshare.cfg. De poorten in gbox_cfg zijn debug poorten...

 

D: { dyndns-or-ip { ingangspoort uitgangspoort { sleutel-wat-de-ander-in-M-regel-heeft { eigenkaarten doorsharekaarten }}}}

 

Een ingangspoort is hier al in gebruik door een/de andere gbox (of iets anders) en daardoor kan gbox deze niet meer gebruiken. En dat wordt aangegeven.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
D: { dyndns-or-ip { ingangspoort uitgangspoort { sleutel-wat-de-ander-in-M-regel-heeft { eigenkaarten doorsharekaarten }}}}
Een ingangspoort is hier al in gebruik door een/de andere gbox (of iets anders) en daardoor kan gbox deze niet meer gebruiken. En dat wordt aangegeven.


Ik heb in de tweede cwshare zelfs de poorten weggelaten omdat ik ergens had geziend dat deze intern niet hoeft te gebruiken . Of is dit verkeerd ?

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mensen lees allemaal even goed :-)

Hij heeft het over 2 x gbox starten op 1 dreambox met twintuner, dus gbox gaat opzoek naar de /var/keys/cwshare_cfg.

Ik heb ook al vaker geprobeerd 2x gbox tegelijk laten draaien, maar dat wilde bij mij niet lukken.


Grtz RGG


de 7025 werk perfect met 2x gbox

andere poort en wachtwoord en het werk

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere kanalen tegelijkertijd decoderen, dus een gecodeerd kanaal opnemen en de ander kijken, gaat alleen bij images die een /tmp/.recording file aanmaken, zoals bij Gemini. Hiervoor moet gbox 2x gestart worden. De eerste gbox normaal en de tweede als volgt.. Tevens maak je een cwshare2.cfg aan in /var/keys en een gbox2_cfg aan... In gbox2_cfg zet je de traceports anders en voeg je de regel F: { A6 } 0 toe . Daarna gebruik je het volgende script om de tweede gbox op te starten...

 

---knipje---

mkdir /var/gbox2

cp -fr /var/keyfiles /var/gbox2

cd /var/gbox2

mv cwshare2.cfg cwshare.cfg

mv gbox2_cfg gbox_cfg

gbox &

---knipje---

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de 7025 werk perfect met 2x gbox
andere poort en wachtwoord en het werk


Iemand had toen voor mij gbox ingesteld en die beweerde dat je nooit kon opnemen met gbox , dat lukt ondertussen wel al op de eerste tuner. Nu nog de 2de erbij.Maar het paswoord , hoe bepaal je dat eigenlijk ? Waarom verschilend t.o.v. de eerste gbox sessie ?Of is het eender welk paswoord er gebruikt wordt.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de 7025 werk perfect met 2x gbox andere poort en wachtwoord en het werk


Tweede gbox sessie start perfect op , kan opnemen van tuner 1 maar kan niet zappen naar een ander coded kanaal wel naar fta kanaal. Opname eerste tuner loopt wel door. Maar dit is niet wat ik wil. Wil ook kunnen zappen naar coded kanalen.Iemand een idee wat ik nog zou kunnen vergeten zijn ?

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat dit moeilijk gaat worden om te werkend te krijgen op het moment.

 

gbox kijkt naar /tmp/pid.info, die door de dreambox word aangemaakt, nu jij met 2 tuners zit, nou weet ik niet hoe dit gerealiseerd word, met het signaal van de 2e tuner

Die zou dan bv pid2.info moeten aanmaken, en de 2e gbox zou dan uit deze pid2.info informatie moeten halen om beeld te kunnen maken, (zo ongeveer)

Of zie ik iets over het hoofd.

 

 

grtz RGG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...