Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 even ter afronding dan... (rene1962 heeft al zijn eieren gekozen) daar het voor mogelijke andere nieuwkomers een hulp / tip kan zijn; als je al ontvangst/beeld had (voor de storm) dan moet je na de storm kijken wat er heeft geleden (tijdens die storm) - de uitrichting van de wok altitude (horizontaal draaien om de mount) - de uitrichting van de wok elevatie (vertikaal kantelen) - de lnb's met hun F-connectors (zijn ze nog waterdicht ? of zelfs los ?) - de coax heeft die staan klapperen en een interne breuk veroorzaakt (was vervangen bij rene1962) - misschien zelfs een kortsluiting door waterindringing in coax en of lnb heb je een wok goed staan?! dan neem meteen een watervaste marker en zet enkele referentie streepjes op de beugels / mast / elevatie instelling en soms ook op de klemmen van mast en muurbeugels. (dan zie je altijd of je schotel als zeiljacht is verschoven en gedraaid is door de wind) als je al een nieuwe receiver plaatst lees dan goed de gebruiksaanwijzing... in verband met aansluiten en instellen diseqc settings / coax ingang etc. ook of er van fabriekswege al een settingslijst in staat of dat die gescand moet worden. ik kan me heel goed voorstellen dat velen ook de coax onbedacht aansluiten als er al stroom op de receiver staat.. DOE DAT NOOIT (ondanks de eigenwijze flikkers die er geen probleem mee hebben gehad) >> DAT BETEKEND ook een stafinder ertussen koppelen ZONDER STROOM OP DE RECEIVER. de ingebouwde tuner kan gegarandeerd een klap krijgen en dus voorgoed stuk zijn, waar je dus misschien niet aan denkt en geen signaal krijgt via menu aanduiding (kan fataal zijn). hopelijk lezen mensen niet enkel hun eigen vraag met gegeven antwoorden maar lezen voor montage ook gelijksoortige onderwerpen. altijd logisch denken en afhankelijkheden controleren maar vooral de gebruiksaanwijzing lezen. cheers A Forest The Cure
mifi Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: even ter afronding dan... (rene1962 heeft al zijn eieren gekozen) daar het voor mogelijke andere nieuwkomers een hulp / tip kan zijn; Goede tips. Ik heb een heel klein aanvullinkje. Citaat: heb je een wok goed staan?! dan neem meteen een watervaste marker en zet enkele referentie streepjes op de beugels / mast / elevatie instelling en soms ook op de klemmen van mast en muurbeugels. (dan zie je altijd of je schotel als zeiljacht is verschoven en gedraaid is door de wind) Prima plan, als je je realiseert dat het niet helemaal waterdicht is. Ik heb gemerkt tijdens de laatste flinke storm, dat zwakke muursteunen onder druk van de wind domweg verbuigen! Ik vond het zelf ook ongelofelijk. Daar is geen kruid tegen gewassen, behalve betere spullen kopen volgende keer en niet meer het goedkoopste. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen