Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg van iemand deze modem/router, stond nog oude fimware op, dus opgeleukt naar de nieuwste, van 3.14 naar 3.46 meen ik, het ding schijnt ADSL2 aan te kunnen, dus ik dacht "laat ik 'm 's voor m'n Wanadoo Family configuren, altijd handig een reserve snelle router, ik heb wel 2 stuks langzame klaar liggen, maar toch.......".

Eigenlijk hobbyisme dus.....

De gangbare mening op het internet schijnt toch te zijn dat 'ie voor Wanadoo Family op 1483 bridged llc moet staan, 8, 35, bridge funktie off?

Dit alles ingesteld in de simpele modus...

Wel, hij doet alles, maar krijgt geen IP-adres....

Is 'ie toch niet gechikt of zit er een addertje onder het gras qua instellingen dat ik over het hoofd zie?

Geplaatst:

Er staat waarschijnlijk ergens een optie 'default gateway'. Die moet je aanvinken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Da's dus zo maf bij E-tech; kan je niet zien!

Het FCC nummer is: 5rj dl01bamx-ca64E

Op de sticker staat

P/N E-Tech ADSL Multi PC modem

Op de site van E-tech staan 2 types, uiterlijk gelijk,

Router with built-in ADSL modem (v1)

Model:ADRT01

See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router or Multi PC Modem ,

en

Router with built-in ADSL modem

Model:ADRT02

(See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router V2 or Multi PC Modem.

Ik zie geen verschil, en volgens mij gaat in alletwee dezelfde 3.46 final firmware....

Geplaatst:

ADSL2+ is backwards compatible, wat zoveel wil zeggen dat ADSL1 apparatuur er ook op werkt maar dan op een lagere snelheid.

Ik weet zeker dat jouw modem ook met Wanadoo moet werken, maar waarom het niet gaat? Geen flauw idee.

Hoe ziet je webinterface er ongeveer uit? Is er links een frame met het menu en daarboven een logo, of heb je een staalblauwe achtergrond met in het midden bovenin een E-Tech logo?

Geplaatst:

Uiteraard het nieuwe menu, dus boven in het midden E-TECH, een grijze achtergrond met blauwe en rode velden met tekst er in; ik kan 'm ook telnetten, maar kom dan net als in het geavanceerde menu wel erg veel opties tegen, die ik niet allemaal ken.....

Geplaatst:

Ikzelf ben op dit gebied niet zo technisch onderwezen maar kwam het volgende op tweakers tegen:

Goed ik heb dus navraag gedaan en ze hebben inderdaad een mac adres lease lopen van 24 uur. Als je een nieuwe modem aansluit heb je voor de aankomende 24 uur geen internet.

(bovenstaande is rechtstreeks gekopieerd en geplakt dus de ik in de tekst ben ikzelf niet )

tweakers.net

Geplaatst:

De instellingen moeten als volgt zijn (onder manual setup)

Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC

VPI: 8

VCI: 35

Bridge mode: Disable

IP Mode: Dynamic

En dan druk je op 'Save settings' en moet het allemaal gaan werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen