Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:

Is het nu zo dat nadat alles weer opnieuw is ingericht (ben nog wel even bezig) de PCsuite 1.0.44 ook niet meer te gebruiken is. Dus als ik na de
voltooiing van de inrichting de lijsten etc. met PCsuite 1.0.44 op mijn PC zet deze niet meer op de Inverto geplakt kunnen worden? Oftewel kan PCsuite eigenlijk nooit meer gebruikt worden en van de PC afgehaald worden?

Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat ze de PC-suite niet gebruiken om settings heen en weer te zetten, maar alleen voor software updates.
Ik sluit me daarbij aan. Het is minder werk om de zenders opnieuw te sorteren dan de troep op te ruimen die na een paar sessies met de PC ontstaan.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik wilde eerst ook met PCsuite via rs232 de 242 versie backuppen. Echter bij iedere poging crashte PCsuite zodra 30% van de FW was overgedragen. Dus op goed geluk maar met hyperterminal de 251 versie gedownload in de ontvanger (via de bij de FW aangeleverde beschrijving). Opstarten van de transfer ging niet helemaal soepel maar zodra het liep ging het in 1x goed. Met PCsuite 251 erin zetten durfde ik niet vanwege de crashes.

Groeten,

Martin

Geplaatst:

Ondanks de uiterst gebrekkige functionaliteit werkte de PC-suite ten tijde van de 1.1. en de 1.2 firmware wel. Met ingang van de 1.3 firmware is de betrouwbaarheid met elke update achteruit gegaan, ondanks diverse updates van de suite zelf. Nu, met de 251 firmware is de bruikbaarheid gereduceerd tot het overzetten van firmware: alle andere functies doen het niet of in ieder geval niet betrouwbaar meer. Ook het terugvallen op de seriële verbinding biedt momenteel geen soelaas meer. En dan nog: voor firware-updates kan je net zo goed Hyperterminal nemen, of, nu 251 eenmaal is geinstalleerd, via een USB-stick of harde schijf.

FTA heeft al een half jaar geleden belooft dat er aan een compleet nieuwe suite wordt gewerkt. Waarvan akte......Noem mij eens één ontvangerfabrikant die geen settingeditor levert? In dit geval is die ook nog eens extra nodig, omdat de satellietdatabase in de Inverto, die in de firmware zit verstopt, niet bewerkbaar is. Hoe verzin je het zo....

En dan praat ik er nog maar niet eens over dat het er alle schijn van heeft (ik zeg netjes "schijn" omdat ik er geen hard bewijs voor heb) dat het uitvoeren van uploades naar de Inverto wel eens de oorzaak van ernstige problemen zou kunnen zijn.

Om kort te gaan: FTA heeft nog best wat werk te doen aan een ontvanger die al anderhalf jaar op de markt is.

Een (heel) klein lichtpuntje: als je terug gaat naar 242, kan je met de suite (Vs 43)je settings weer uploaden. Denk eraan: naar 242, dan volledige factoryreset, reboot, settings uploaden, upgraden naar 252, factoryreset (SETTINGS ONLY), reboot: klaar (als alles goed is gegaan).

Geplaatst:

Onze Inverto 7000 vertoont plotseling ( sinds 1 Mrt ) allerlei kuren .

Opgenomen programma's staan bij het bekijken plotseling stil, of geven zwart beeld.

Na de library geopend te hebben en weer te sluiten is er ook helemaal geen beeld meer. Aan en uitzetten van de Inverto is dan nodig om weer beeld te krijgen.

Rebooten ( stroom eraf en er weer op ) verhelpt de problemen niet.

Een factoryreset (SETTINGS ONLY) gevolgd door een reboot maakt ook geen verschil.

De inverto functioneerde tot 1 Mrt behoorlijk probleemloos met software

V 1.3.211.242

Ik bezit PC-Suite V 1.0.44.1

In dit forum lees ik nogal veel verschillende ervaringen en adviezen ten aanzien van het uploaden van V1.03.211.251 met behulp van PC-suite.

Vandaar mijn vraag : Wat is op dit moment het meest raadzame om te doen ?

A - Niets doen (en dus geen opnamen meer kunnen bekijken zonder dat het beeld bevriest)

B - factoryreset (SETTINGS ONLY), V0102112160 uploaden, reboot, factoryreset (SETTINGS ONLY), V0103211251 uploaden ( met als risico dat het hele apparaat het niet meer doet )

C - iets anders ?

Alle advies is zeer welkom !

Geplaatst:

Ik denk dit:

- factoryreset (SETTINGS ONLY), V0102112160 uploaden, reboot, factoryreset (SETTINGS ONLY), V0103211251 uploaden Enkel dan e.v.t 1.3 242

Geplaatst:

Ik heb geprobeert om V0102112160 up te loaden naar de Inverto (in standby)

Mijn PC-Suite V 1.0.44.1 ( ingesteld op de drive-letter van de Inverto )kan echter geen verbinding leggen om up te loaden naar de Inverto via USB ( naar de USB-B ingang) Dit terwijl mijn laptop bij het aansluiten van de USB-kabel wel de inhoud van de Inverto laat zien.

Kan dit liggen aan de versie van PC-Suite die ik gebruik ?

Zo ja, weet iemand dan waar ik een eerdere versie van PC-Suite kan downloaden ?

• Moderator
Geplaatst:

ik zou die 1.2 160 erin zetten met hyperterminal en een seriele kabel. Dat gaat altijd goed.

Daarna factory reset doen, en eventueel gewoon daarna je inverto uitzetten en aanzetten met de aan/uit knop ingedrukt. Dan wordt via OTA de 1.3 242 erin gezet.

Zou in theorie gewoon goed moeten gaan. En anders terug naar je dealer.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Als je USB wilt gebruiken:

Voor de 251 heb je de suite 44 nodig.

Voor eerdere versies moet je de 43 gebruiken.

Op de site van de Nederlandse importeur zijn de suites te verkrijgen.

En anders, zoals hierboven al staat: Hyperterminal doet het altijd (rechte, seriële kabel gebruiken.

En ik zou inderdaad het "Geheime Recept" maar gebruiken, zoals hierboven vermeld is. Als je de Aston CAM gebruikt is het zinvol om uiteindelijk de 251 te gebruiken± als je een andere CAM hebt, zou ik eindigen met de 242.

Geplaatst:
Citaat:

C - iets anders ?

Ik heb een Aston CAM en draai 251. Naar redelijke tevredenheid, moet ik zeggen. Maar wat je ook doet: Niet de settings terugzetten met de PC-suite! En niet automatisch zoeken!

Kortom, als je geen Aston CAM gebruikt blijf je op 242. Probeer een factory reset (alles wissen!) en opnieuw je zenders inrichten. Geen settings terugzetten met PC-suite. Reboot.

Als je wel een Aston CAM gebruikt kan je met de PC-suite 43 (je draait nu 242, dus je moet PC-suite 43 gebruiken) de laatste versie 251 uploaden. Daarna factory reset (alles wissen!) en het AUTOMATISCH ZOEKEN AFBREKEN. En ook vooral GEEN SETTINGS terugzetten met de PC-suite.
Met de hand opnieuw instellen en de zenders opnieuw laten opzoeken en naar wens indelen. Na een reboot moet hij het dan weer doen.

Samenvattend: het is belangrijk dat je zorgt dat je geen settings of zenderlijsten overhoudt van de vorige versie. Niet in het geheugen van de ontvanger en ook niet vie PC-suite op je PC. Je moet opnieuw instellen.

Als je hierna verder nog met PC-suite iets wilt doen, dan kan dat alleen met versie 44 (je draait nu immers 251), maar ik raad het je niet aan. En zeker niet voor settings.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

@Murphy

Welke CAM heb je en welke software zit daar in?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Ieder hartelijk dank voor de adviezen.

Ik ga ermee aan de slag en zal hier over mijn ervaringen posten

Ik gebruik een Aston SECA DUAL 1.07 versie 2.14 CI

Bediening versie 1.0100B

Cicas versie 1.0002

Geplaatst:

mifi : Als je wel een Aston CAM gebruikt kan je met de PC-suite 43 (je draait nu 242, dus je moet PC-suite 43 gebruiken) de laatste versie 251 uploaden. Daarna factory reset (alles wissen!) en het AUTOMATISCH ZOEKEN AFBREKEN. En ook vooral GEEN SETTINGS terugzetten met de PC-suite.

Met de hand opnieuw instellen en de zenders opnieuw laten opzoeken en naar wens indelen. Na een reboot moet hij het dan weer doen.

Na exact bovenstaande bezweringsformule uitgevoerd te hebben, lijkt de Inverto het weer uitstekend te doen. Opnamen kunnen weer prima bekeken worden zonder bevriezingen van het beeld, en de zap-tijden zijn ook als vanouds snel.

Het enige verschil is dat ik voorheen een signaalkwaliteit had van 61 % en nu geeft hij rond de 49% aan. Signaalsterkte is ongewijzigd 62 %.

Iemand hier een verklaring voor ?

Mocht de komende dagen blijken dat één en ander niet goed functioneerd laat ik het hier alsnog weten.

Ieder hartelijk dank !

Alleen was ik hier never nooit uitgekomen

Geplaatst:

De te lage signaalkwaliteit is slechts cosmetisch.

Geplaatst:

Na het decoderen van drie programma's en het bijsnijden daarvan ging na het afsluiten van de library dus alles weer op zwart. Het enige wat hielp was naar stan-by en weer aan.

Geplaatst:

Na aanleiding van de opmerking van Rob over library en beeld op zwart. Probleem bestaat bij mij ook nog steeds. Na het bekijken van een gecodeerd programma en daarna weer terugschakelen naar live beeld boel op zwart, alleen nog BVN. Even standby en er is weer beeld. Ik weet niet of het al optreedt naar het bekijken van 1 gecodeerd programma uit de library of dat je er minimaal 2 moet bekijken (wat ik dus meestal doe). Het zou plezierig zijn als dit in de volgende versie (252?) echt goed gaat werken.

Groeten,

Martin.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen