rvs4all Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 Dag allemaal, Ik heb sinds kort een Linksys WRT300N (router/accesspoint, firmware 2.00.17)) en een Linksys WMP300N (PCI netwerkkaart v.1.0.0.15, driver v. 6.0.2.9). Als ik deze met elkaar verbindt met beide op de fabrieksinstellingen, dan is er een 300Mbps (243Mbps volgens utility) verbinding. Tot zover geen problemen. Als ik vervolgens een encryptie-methode selecteer dan werken ze allemaal goed, behalve WEP. Dan is de verbinding ineens maximaal 54Mbps. Er zijn op dat moment verder geen devices geassocieerd met het accesspoint. Ik heb nog een Linksys WGA54G (game adapter voor verbinding met mijn Dreambox) die helaas alleen WEP als encryptie kent, vandaar dat ik de WRT300N wel op WEP moet zetten, maar dan ben ik mijn hoge snelheid tussen mijn pc en de router kwijt. Heeft iemand al wat meer ervaring op dit gebied? Groeten, Rob.
rvs4all Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Geplaatst: 28 februari 2007 Even op mezelf reageren: Ik heb na wat onderzoek toch maar even met de helpdesk van Linksys gebeld: het blijkt inderdaad zo te zijn dat met WEP-encryptie er maximaal 54Mb/s gehaald kan worden! Nu maar op zoek naar een vervanger voor de WGA54G, b.v. de WET54G of een WAP54G, als het maar met WPA werkt...
lemoi Geplaatst: 10 maart 2007 Geplaatst: 10 maart 2007 ..netgear (WNR854T) heeft geen problemen daarmee. Ik heb WEP op N en toch 300Mbps op mijn laptop Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen