michaelangelo Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Hallo! Ik ben in bezit van een ZyXEL P-2602HW-D1A router die ik gratis bij een abonnement bij Compuserve heb gekregn. Op zich een leuke modem en router in een. Echter veroorzaakt ie nogal wat problemen als het op NAT configureren aankomt. Bij forwarden van poorten, gooit ie de poorten niet open (het gebeurd weleens dat ie ze tijdelijk opengooit). Ik word hier onwijs moe van en wil weten wat voor goedkope oplossingen er zijn om dit probleem te verhelpen. Ik zou het liefst willen overstappen naar een nieuwe router zoals een Linksys, want daar hoor ik alleen positiefe dingen over. Echter is m'n huidige router voorzien van een VOIP functie en dat wil ik zo behouden. En aangezien ik nog geen modem en router ineen met een VOIP functie ben tegengekomen, vraag ik me toch af of er geen ander oplossing is. Misschien om een tweede router te verbinden met m'n huidige router en de tweede router al het NAT werk te laten beheren. Ook wil ik erbij zeggen dat ik gebruik maak van een ADSL internet verbinding. Dit zeg ik maar ff erbij omdat er ook heel wat kabelmodems/routers op de markt zijn! Wie o wie heeft er een goede oplossing voor mijn probleem? Zou je eeuwig dankbaar zijn! [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
grunnsat Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Kijk eens bij Draytek . Die hebben zeker een router die alles heeft wat jij zoekt, en dit merk staat bekend als één van de betere fabrikanten van routers voor thuis en kleine bedrijven.
EL PIÑO Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Waarom je router zijn NAT tables niet goed laat werken is met deze summiere informatie moeilijk te bepalen, maar ik denk dat het een firmwareprobleem is. Je zou in ieder geval eens kunnen bellen naar de supportdesk van Zyxel, die hebben een heel behoorlijke helpdesk namelijk, hun nummer is 0900-9993565. Een andere router erachter knopen lost het probleem niet op, je blijft je Zyxel als router gebruiken dus die moet nog steeds NAT doen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
michaelangelo Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Geplaatst: 22 februari 2007 Citaat: Waarom je router zijn NAT tables niet goed laat werken is met deze summiere informatie moeilijk te bepalen, maar ik denk dat het een firmwareprobleem is. Je zou in ieder geval eens kunnen bellen naar de supportdesk van Zyxel, die hebben een heel behoorlijke helpdesk namelijk, hun nummer is 0900-9993565. Een andere router erachter knopen lost het probleem niet op, je blijft je Zyxel als router gebruiken dus die moet nog steeds NAT doen. @EL PIÑO Het is het proberen waard om de helpdesk te benaderen en m'n probleem voor te leggen. Echter heb ik m'n twijfels, omdat hier en daar op het net berichtjes gelezen heb dat NAT problemen onder ZyXEL algemeen bekend zijn! [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Oldereast Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Je kan ook je local ip op dmz zetten en een goede firewall op je pc installen voor zover die er niet opstaat. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
theparasol Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Belangrijk: Vergeet vooral niet om behalve mappings te maken bij SUA ook de firewall regels van vooral WAN->LAN aan te passen.
EL PIÑO Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Citaat: Het is het proberen waard om de helpdesk te benaderen en m'n probleem voor te leggen. Echter heb ik m'n twijfels, omdat hier en daar op het net berichtjes gelezen heb dat NAT problemen onder ZyXEL algemeen bekend zijn! Ik ben vrij bekend met de ZyXELs, maar dit heb ik nog niet eerder gehoord. Staat NAT op full-feature of SUA-only? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
michaelangelo Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Geplaatst: 22 februari 2007 @oldereast M'n ZyXEL router heeft geen DMZ functie! @El-Pino In NAT is SUA aangevinkt! [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
DRG Geplaatst: 24 februari 2007 Geplaatst: 24 februari 2007 upgrade de firmware van je router... heb ik hier ook gehad met m'n P2602h.. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
dannyboy Geplaatst: 24 februari 2007 Geplaatst: 24 februari 2007 Is t niet zo dat een poort pas als open wordt gezien zodra de toepassing die gebruik van die poort maakt is gestart. Of heb ik t nou helemaal mis?? Grt, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Gast Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Dat openzetten op verzoek geldt alleen bij upnp of port-triggering. Een normale NA(P)T forward geldt 24 uur per dag. Weet je trouwens zeker dat je ip adres wel constant is michaelangelo? Zoek anders inderdaad even naar een nieuwere firmware..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen