W3ird_N3rd Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Bekend verhaal: bij analoge kabel kan je zoveel TV's aansluiten als je wilt. Bij de meeste digitale kabelaanbieders kan je een 2de smartcard met de standaard zenders gratis of voor een klein bedrag/maand krijgen. Bij KPN kan je sowieso 3 smartcards krijgen die je over heel Nederland kan verspreiden als je dat zou willen. Alleen bij Canal Digitaal zijn de "extra" kaarten voorzien van een sterk gelimiteerd pakket (settopbox). Een rechtenprobleem kan het niet zijn, want alle andere aanbieders hebben geen problemen om extra kaarten aan te bieden waar óók de VRT en Discovery opzit. Ik eis niet per se van Canal Digitaal extra kaarten, ik weet dat daar ook misbruik van gemaakt zou worden (dat gebeurd vast wel bij KPN). Maar het aankomende v2o systeem is absoluut niet perfect omdat je dan weer aan de v2o ontvangers vastzit, en nog steeds geen 3 programma's tegelijkertijd live kan bekijken. Het zou zoveel schelen als er een "goedgekeurde" versie van de SmartWi zou komen waarvan zeker is dat hij blijft werken. Misbruik minimaal vanwege de afstand tot basisstation (niet meer of minder misbruik mogelijk dan met de v2o). Desnoods zorgen dat deze "goedgekeurde" SmartWi niet in staat is om Film1Sport1 te delen oid. Want op dit moment kom je er bij CDS vrij bekaaid af als je op meerdere ontvangers wilt kijken, vergeleken met de andere aanbieders. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 23 februari 2007 Geplaatst: 23 februari 2007 De smartwi simuleert als doorgeefluik gewoon het originele cds kaartje, niks meer en niks minder. Als de originele kaart niet in je receiver werkt, dan de smartwi ook niet.
W3ird_N3rd Geplaatst: 24 februari 2007 Geplaatst: 24 februari 2007 Daar zit ik ook aan te denken, ik denk dat de kans op een uitvallende SmartWi nog niet eens zo heel groot is. Maar het zou toch erg fijn zijn als ze hem goedkeuren, of een vergelijkbaar apparaat. Dan kan je het ook aan je oma geven als oplossing. Ik ga er sowieso eentje kopen. Al ben ik de laatste tijd ook gaan twijfelen aan de waarde van het goedkeuren n.a.v. van de Echostar DSB2000 (en het imho vrijwel waardeloze vervangingsaanbod). Misschien maakt het wel helemaal niet zoveel uit of apparatuur goedgekeurd is of niet. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Citaat: het aankomende v2o systeem Een beetje (erg) of-topic misschien, maar hoe zit het eigenlijk met deze wereldprimeur...
Gast Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Een cds goedgekeurde receiver staat leuk voor de mensen die alleen maar kijken en zich daar verder niet mee bezig houden. Het enige voordeel zou kunnen zijn dat je met zo'n receiver een uitgebreide epg hebt. Ik heb liever een receiver die naast de kaartlezer ook nog een CI module kan herbergen. De smartwi werkt ook in de originele (zwarte) mediaguard highway cam en dat geeft al extra zekerheid dat het blijft werken.
W3ird_N3rd Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Eens wel. Moet wel opmerken dat er ook goedgekeurde receivers zijn met CI slot (het is dan de bedoeling dat je daar de goedgekeurde module instopt, de hele receiver is dan goedgekeurd). Ik keek, vooral vroeger, vooral naar goedgekeurd omdat je dan zeker zou weten dat het decryptiespul altijd blijft werken. Kijk maar, de Pace G4 doet het nu met radio nog steeds. Alleen de Echostar DSB2000 heeft dit gevoel van zekerheid voor mij grotendeels weggenomen.. Hij schijnt nog gewoon te werken heb ik hier op het forum gelezen, maar CDS heeft 'm doodleuk afgekeurd. Dat het geld kost om hem te vervangen tot daar aan toe, maar vervelender vind ik het dat als zoiets bij familie staat je opeens erg paniekerige telefoontjes kan krijgen (is mij niet gebeurd maar dat wil ik dus voorkomen ook). Dat is ook de enige reden dat ik huiverig ben voor de SmartWi. Aan de andere kant, het goedkeuren ervan zou waarschijnlijk niet helpen, aangezien CDS er geen problemen mee heeft prima spullen af te keuren. Als je dan nog op dat moment gratis een nieuwe decoder zou krijgen, a la, maar 100 euro bijbetalen is het dan.. Sja, daarvoor kan ik zonder inruilactie ook wel een receiver kopen. Ofwel, back on topic, ik ga een SmartWi kopen, en ik ga er vanuit dat op het moment dat deze niet meer werkt, mocht dit moment ooit aanbreken, er wel een alternatief (nieuwe versie oid) op de markt is. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 19 april 2007 Geplaatst: 19 april 2007 Dat is ook nog steeds mijn vraag , wat is de status van V2O, het blijft wel angstig stil omtrent dit onderwerk. Heeft iemand update informatie?
Gast Geplaatst: 19 april 2007 Geplaatst: 19 april 2007 [color:"green"] *CanalDigitaal* [/color] heeft dit laten weten: Citaat: We onderzoeken andere mogelijkheden om binnen de woning met behulp van 1 smartcard meerdere decoders aan te sturen. Op dit moment is de techniek echter nog niet klaar om een goede marktintroductie te kunnen doen. Citaat: We ontwikkelen nog steeds aan het V2O systeem. De techniek is echter nog niet zo ver dat we nu al een harde introductiedatum kunnen afgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen