Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DigitalMediaCentre DMC, een Nederlands bedrijf, gevestigd in Amsterdam en heeft 2 of 3 transsponders in bedrijf op de Telstar 12 (15 gr west). Cryptowork codering.

Hoe moet ik dit bedrijf zien?

Een (mogelijke (toekomstige)) concurent van Canal Digitaal of is het alleen een doorgeefluik voor kabelmaatschappijen?

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het DMC is een onderdeel van UPC, in elk geval toen ik er een paar jaar geleden werkte. Als ik de website en het reclame filmpje bekijk, proberen ze nu wat meer externe klanten te bereiken. Ze opereerden toen ook al redelijk zelfstandig t.o.v. de andere vestigingen (UPC Nederland en UPC Corporate), maar wij hadden bijvoorbeeld wel wat unix systemen in hun computerruimte staan. Hun eigen kasten waren vooral hoogfrequent en digitale tv gerelateerd.

Het kantoor is een wat ouder gebouw aan de A10 West. Van binnen was het wel fris en hip "high tech" ingericht.

De zaalbeheerder was een beetje het type verstrooide professor. Zijn kamer was altijd een puinhoop, met overal kabeltjes, connectors en rondslingerende smartcards. Maar de server ruimte was een van de netste die ik ooit heb gezien. Hij hield alles nauwgezet in de gaten en o wee als je slordig werk had afgeleverd of aan het eind van de dag spullen had laten slingeren.

Om terug te komen op je vraag: ik zag ze niet echt als programma maker, maar meer als aanbieder van technische infrastructuur (schotels,ontvangers,servers etc) aan de rest van het bedrijf, ook voor andere UPC landen in Europa.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen