Ga naar inhoud

Alles nieuw: zowel ik dus, de materie, en Nokia 9302S. Beetje hulp welkom

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

allereerst: waar moet een beginner heen zonder forums als deze? Ik wist tot één week geleden helemaal niets van deze materie. Via een zaken relatie ontving ik een volledig nieuw in doos zijnde Nokia 9302S. Kadootje. Ik helemaal blij. Gisteren middagje vrij, monteur laten komen, schotel met 2 koppen erop achter het huis, en nu is het wow!! Alle CanalDigitaal zenders (basis) waanzinning mooi. Ik heb op de schotel 2 koppen laten monteren, wil namelijk ook Hotbird (o.a. Russische zenders). Nu vertelde de monteur dat de Nokia 9302S een wel heel oud beestje is, en dat hij wel een modernere kon leveren. De Nokia zou te beperkt zijn. Nu heb ik zelf een beetje lopen spitten in het menu, en zie wel degelijk de opties voor een 2e schotel(nummer). En verder lees ik iets over dat deze 9302S eigenlijk een ander merk (Strong) is, met wel degelijk veel mogelijkheden. Kortom, nog voor ik bij het bos ben, zie ik al een oerwoud... Is er iemand met een gelijke ontvanger, die goed weet wat de mogelijkheden zijn van de ontvanger. Wat zijn de beperkingen, wat kan goed maar dan moet je wel.... Affijn: een cursusje in de voor mij nieuwe wereld van de schotel. Alvast hartelijk dank voor de reaktie,

groet,

Robert

Geplaatst:

Deze onvanger is gelijk aan de strong en er zijn wel alternatieve dingen mee te doen. In het strong forum kun vanalles over lezen.

Geplaatst:

Hoi,

Welkom op het forum.

De monteur heeft toch wel een beetje gelijk dat de nokia een oud beestje aan het worden is.

Gebruik je hem alleen op astra zal het allemaal nog wel redelijk gaan.

De dingen die jij nu al wilt zullen na een poosje inlezen hier jou wel besluitem om wat moderners te proberen met wat meer mogelijkheden.

Maar neem eens een kijkje in het nokia forum hier op de site.

Als je daar vragen hebt zijn er vast wel een paar gebruikers die je verder willen helpen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Vreemd dat je een schotelmonteur hebt laten komen, en dat die je er niet op heeft gewezen dat je in de toekomst ook Astra 23,5 oost nodig hebt om het volledige CDS aanbod te kunnen blijven ontvangen. Kan je over een paar maanden alsnog zelf aan de slag..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen