Jan Ambers Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Mijn nieuwe PC start mooi op, en na dat het bureaublad goed en wel op scherm staat valt de PC af alsof ie in standbye geschakeld wordt???? Ik schakel de HDD mechanisch af(stroom en datalijn uit om minder voedingsverbruikte hebben en geen last van virussen enz) en start op met de XP startupCD, idem ??? De leds op MB blijven aan??? Ik vermoed een oververhitte µProc en check de µPventilator, en die hangt aan een zijde los! Het is een Intelding, gekocht als package µP+µPfan(E-6600) en die zit vast met een soort splitpen, die je duwt en draait en het geheel is mechanisch op spanning. Is er iemand die voor dit soort falende bevestiging een oplossing ziet? Of bestaan die klemmen los?
Crest Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Gauw terug naar de winkel er mee. Laat hen dat maar oplossen.
Ome Merde Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 je moet de koeler op 4 punten met je duim aandrukken (rdelijk hard). je moet een soort klik-geluid horen, pas dan zit ie goed vast. krijg je dit aan één zijde niet voor elkaar (hij schiet dus telkens weer los), draai dan de desbetreffende klem een kwartslag rond zoals ook staat aangegeven op de bovenkant van de klem. dus 4x klik is goed, iets anders niet. als dit niet lukt, niet mee wachten, terug naar de winkel. merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Geplaatst: 25 februari 2007 Indrukken, hoor klik en kwartdraai... Goed gegaan gedurende enkele weken, en deze morgen drukten de onderste 2 niet meer genoeg... chip werd te warm en PC viel uit, nu terug herdrukt en blijft lopen, maar ik ben ervoor bevreesd dat ie terug gaat loskomen...
theparasol Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Ok, je monteer die koeler fout. Recept is gewoon drukken en niks draaien. Dat is om geheel te ontgrendelen! De rechte lijntje op de vergrendelingen moeten richting het centrum van de koeler wijzen!
Jan Ambers Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Geplaatst: 26 februari 2007 Heb de ventilator eruit gehaald en onder de loupe beeken wat er gebeurde toen je "klik" hoorde. Hebgezien dat de"klikkende vingers" niet diep genoegin de uitsparing vielen.... De klemmen eruitgehaald, opgengedaan, en met de dremel bijgewerkt... Nu klikt het mooi en vallen de vingers dieper in het slot van de pinhouder! Alles gemonteerd, en de vier klemmen houden de fan nu mooi vast! Nu moet ik niks draaien, duwen en klik, en de gleuven wijzen inderdaad naar center fan!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen