Ga naar inhoud


Topfield 5300d en de belgen op uhf kanaal 59 mogelijk?


acid

Aanbevolen berichten

Hey ik heb een vraagje die wellicht beantwoord kan worden .

Ik heb sinds gisteren nog een spiksplinter nieuwe 5300 bij een kpn shop weg weten te halen maar men vertelde me toen ik vroeg of mijn digitenne kaartje er ook in kon ivm locken van de receivers in het verleden , men zei ja .

Maar voor ik hem uitpak wil ik dat graag zeker weten want anders heb ik er dus een miskoopje aan .

Kpn ruimt hun twin receivers op , ook die met harde schijf en als je er nog 1 te pakken kan krijgen kost deze €199 maar ik had mazzel omdat er 1 doos stond waarop nog een stikker zat met van € 339 voor € 149 dus kon ik hem na een korte onderhandeling alsnog voor de 149 eurie meekrijgen .

Heb ik dus wat aan deze box .

Ik bezit tevens al ruim 3 jaar een topfield digitenne bak (de 3000 waar ik ook mee dx ) met die betreffende bijbehorende kaart die ik eventueel in de 5300 wil gaan gebruiken .

Is het dus nu wel mogelijk om met de 5300d de belgen op uhf kanaal 59 op te pakken als je in het grensgebied woont of in ieder geval in een straal van ontvangst .

Lokatie is Zwijndrecht en met de 3000 pik ik de belgen op nl.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het even getest op mijn 5300 en hij weigert de digitenne kaart, de kpn kaart doet het wel bij mij.

Als je KPN belt kunnen ze je digitenne kaartje omzetten naar een KPN kaartje.

Je kan dus altijd kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acid, Met de huidige software-versie van deze PVR kan je helaas (nog) niet de belgische zenders op kanaal 59 bekijken. Ze worden wel ingescand, de signaalsterkte is zichtbaar, maar er komt géén beeld en geluid. KPN belooft al een update sinds december 2006! waardoor dat probleem wordt opgelost. Of je digitenne kaart erin werkt weet ik niet, misschien dat een ander forumlid hier antwoord op heeft. Maar het is wel een goed apparaat met veel mogelijkheden, jammer van die locks. Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de info , ik houd hem nog wel effe in de doos met zegel nog niet verbroken tot ik van de medeleden hier nog aanvullende info kan krijgen anders breng ik hem terug of verkoop ik hem wel ( aanschafdatum is nl 24.02.2007 )er zit zelfs een smartcard bij geleverd staat op de sticker die op de doos zit .

Reden voor mij was bij aanschaf het pvr en twin receiver gebeuren , maar ja dat ik nu nog niet uhf kanaal 59 op kan pikken met die 5300 is een erg groot minpunt want mocht ik kpn er ooit als abo uitdonderen dan was het de bedoeling dat ik de publieke en de regionale = de belgen zo kon kijken en opnemen en dan hoef ik dan geen duurder pakket alleen voor vrt en kanvast/ketnet bij cds af te sluiten .

Maar ja gaat een KPN smartcard dan ook echt zonder problemen werken op de topfield 3000 digitenne bak zo ja dan ga ik wel regelen dat het omgezet wordt want dan kan ik er nog een 3de smartcard bijnemen voor die €9,95

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem op marktplaats zet, zal er nooit op verliezen een gebruikte 80 gig gaat voor meer dan 200, ik heb een gebruikte gekocht voor dat geld.

Ik vind het wel een erg fijn toestel met doordachte gebruiksmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 5300d die ik dus nu heb staan in de doos bevat een 160GB harddisk dus qua verlies ga ik er mocht ik hem binnen een week echt van afwillen geen € vanaf zie de prijs wat hij werkelijk moest kosten (staat ook vermeld op kassabon incl. de korting zodat ik hem voor die oude aanbiedingsprijs kon meekrijgen van €149,- zonder abbo )anders moest hij nieuw €199,- kosten maar ja dan had ik hem wel laten staan in de winkel .

Marktplaats daar zet ik niets op te koop ivm oplichtingspraktijken die er op plaatsvinden .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

well. ik heb net even in mijn kast gekeken en er zit geen CI slot in dus gaat dat niet werken. Wachten is denk ik op een software update (al dan niet via KPN omdat er wel degelijk een RS323 te solderen schijnt te zijn, USB helaas niet omdat de controller mist). Die update van KPN gaat denk ik nooit komen.

Maar als je zonder de vlamen kan is het een erg lekkere ontvanger! Ik lees veel negatieve verhalen over topfield maarik ben er zelf wel erg blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
well. ik heb net even in mijn kast gekeken en er zit geen CI slot in dus gaat dat niet werken. Wachten is denk ik op een software update (al dan niet via KPN omdat er wel degelijk een RS323 te solderen schijnt te zijn, USB helaas niet omdat de controller mist). Die update van KPN gaat denk ik nooit komen.


Zie
http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=3#1315810
voor eerste resultaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...