Con Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Ik heb mijn 200G HD uit mijn klauwen laten vallen, knuppel dat ik er ben. Dat er iets aan de knikker was werd wel duidelijk met opnieuw installeren van XP. Het formateren ging niet meer van de C partitie. Nog even checkdisk erop losgelaten maar die bleef hangen bij 54% van de C partitie. Mijn tweede 40G HD dan maar even ingezet, want zonder een PC dat kan natuurlijk niet. Toch de 200G ernaast gehangen en bleek dat ik er nog wel vanaf kan kopieren. Dus blijkbaar is er nog een beetje hoop op data-behoud. Nu mijn vraag. Welk programma kan de HD controleren onder windows zonder dat het blijft hangen bij fouten maar uiteraard wel meldt? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Ome Merde Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Powermax 4.09. is een universele hdd-checker van Maxtor. Andere versies zijn alleen voor Maxtorschijven. merDe deze ruimte is te huur
raptor Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 ik heb wel eens een filmpje gezien op de wd site daaruit bleek als je een hd van een hoogte van 20 cm op een tafel liet vallen dat ie de kliko in kon. maw als hij een grotere val heeft gemaakt dan helpt er geen enkele diag diskette tegen en is ie vrijwel zeker mechanisch defect. alle diagnose diskette's werken onder dos en niet onder windows.
Thomas2000 Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Anders met hdd regenerator van de ultimate bootcd (of was het Hirens bootcd). Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 27 februari 2007 Geplaatst: 27 februari 2007 Als je je spullen er nog vanaf kunt krijgen zou ik mijn handen dichtknijpen ... en dan een nieuwe harddisk gaan halen. Op zijn minst zou ik mijn vertrouwen in de werking ervan wel verloren hebben!
Con Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Geplaatst: 27 februari 2007 Natuurlijk heb ik een nieuwe HD erin gehangen. Ben nu mondjesmaat bezig data eraf te krijgen. Mijn mail is gelukt, ik had 3 backups gemaakt van mijn mail op de gecrashte schijf. Één van de back-ups gaf soelaas. pffffffffffffffffffffffffffff De rest, muziek, progjes en dergelijke, och, die kun je weer opnieuw downloaden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Kowalski Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Citaat: ik heb wel eens een filmpje gezien op de wd site daaruit bleek als je een hd van een hoogte van 20 cm op een tafel liet vallen dat ie de kliko in kon. maw als hij een grotere val heeft gemaakt dan helpt er geen enkele diag diskette tegen en is ie vrijwel zeker mechanisch defect. Hoe is dit dan te rijmen met de specificaties, waaruit blijkt dat een harddisk in de orde van grootte van 250 G moet aankunnen (non-operating)? Van 20 cm zou hij zeker niet defect mogen raken, en hopelijk van 1 m op het beton zelfs nog niet. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Con Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Geplaatst: 8 maart 2007 Ik liet em vallen van ongeveer 80cm op een ondergrond met vloerbedekking. Uiteindelijke conclusie: 2% aan data kwijt verdeeld over 6 partities. En die 2% is dan ook 2,4GB aan Data (stond 120GB op de 200GB HD). Dan was de meeste data ook nog reproduceerbaar en heb dus geluk gehad. (wel meer dan een week bezig geweest om 't meeste terug te krijgen) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
raptor Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 Citaat: Citaat: ik heb wel eens een filmpje gezien op de wd site daaruit bleek als je een hd van een hoogte van 20 cm op een tafel liet vallen dat ie de kliko in kon. maw als hij een grotere val heeft gemaakt dan helpt er geen enkele diag diskette tegen en is ie vrijwel zeker mechanisch defect. Hoe is dit dan te rijmen met de specificaties, waaruit blijkt dat een harddisk in de orde van grootte van 250 G moet aankunnen (non-operating)? Van 20 cm zou hij zeker niet defect mogen raken, en hopelijk van 1 m op het beton zelfs nog niet. ja fabrikanten zeggen wel meer dingen die niet waar zijn,ik zou zeggen haal een harddisk uit je pc en laat hem even op de vloer stuiteren en kijk daarna of ie het nog doet. een ding weet ik zeker dat je naar de winkel kan gaan om een nieuwe te kopen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen