Ga naar inhoud

Free sat weer onderwerp van discussie bij BBC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de website van BBC Trust goed begrijp, wordt er binnen 28 dagen een beslissing genomen over de al dan niet doorgaan van FREE-SAT. Helaas lijkt de komst van het Britse FTA-platform dus niet helemaal zeker, ondanks dat Channel 4 zich enige tijd geleden aansloot.

Ben erg benieuwd. Wie weet meer?

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Geplaatst:

Hierbij de tekst:

"$#@%!%#$#@#!

Under the terms of the previous Charter the BBC submitted a proposal, approved by the Governors, to the Department for Culture, Media and Sport in June 2006 to launch a free open standard satellite service. However the Charter expired before the Secretary of State reached a decision and, in line with the terms of the new Charter, the decision now rests with the BBC Trust.

The Trust received the open file from the Secretary of State in January. Further to detailed scrutiny at its Finance & Strategy Committee and the provision of further independent advice, the Trust considered the proposal in detail at its meeting yesterday.

The Trust expects to publish its provisional conclusion soon, together with supporting evidence, and open a 28 day consultation before reaching its final decision."

Ik begrijp er uit dat conform de regelgeving het voorstel om tot een open standaard te komen in juni 2006 werd overgemaakt aan de bevoegde minister en vermits deze geen beslissing heeft genomen binnen een bepaalde termijn, de Trust nu zelf een beslissing mag nemen en daarvoor een onderzoek instelt, met onder meer een 28 dagen consultatie naar ik veronderstel op basis van een voorlopige beslissing.

Greets

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nog niet, ik geloof pas eind deze maand maar het zal dan wel snel genoeg bekend worden. De reacties moeten na de reactietermijn immers ook nog verwerkt worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen