Ga naar inhoud

[TF5000PVR] Alle Canal Digitaal zenders blijven steeds hangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een heeeel vervelend probleem: elke Canal Digitaal kanaal (Ned1,2,3, rtl, enz) blijft 'hangen' (decoderen lijkt te stoppen, ik krijg ook die melding in beeld). Soms na verloop van tijd (varierend van seconden tot minuten) wordt er weer gedecodeerd en gaat alles goed.

Het probleem komt soms pas voor na een paar uur, maar dan blijft het ook steeds terugkomen. Wat nog gekker is: als er weer wordt gedecodeerd is er geluid van een andere zender, ik kan die niet vinden, maar het lijkt verdacht veel op een radio kanaal...

Ik heb de laatste firmware geinstalleerd, maar dit lost het probleem niet op.

Wat zou dit kunenn zijn???

Help... mijn vrouw staat op het punt de hele handel de deur uit te gooien...;-)

O ja, Astoncrypt cam.

Rob

Geplaatst:

Hmmm. Heb ik gedaan. Morgen eens kijken of dit resultaat heeft.

Heb even proberen te vinden wat deze functie doet. Kom er niet helemaal uit. Kun je dat wellicht uitleggen?

Deze optie is pas sinds 2005 (?) beschikbaar, dus op zich niet nodig voor normaal functioneren van de pvr. Waar zou je hem voro nodig moeten hebben?

Thanks alvast!

Geplaatst:

Deze functie wordt gebruikt voor PiP

Maar kun je ook even aan geven welke software versie er in je Aston module staat daar kan namelijk ook het probleem zitten

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Tja, misschien is dit het probleem: mijn Aston is niet de nieuwste: 1.0 firmware ook 1.0...

Nou is dat natuurlijk oud, maar ik vraag me af: kan dat echt de problemen veroorzaken? Had ik niet met de firmware van juni 2005...

Overigens, kan ik die Aston wel updaten via STB Crombag? Er gebeurde in ieder geval verdacht weinig toen ik dat probeerde....

Ik heb er nu tijdelijk een nieuwe inzitten (1.07, firmware 2.17) om te kijken of het probleem dan nog blijft bestaan.

Geplaatst:

Via STB Cromag kan je de Aston cam updaten. Doe je dat niet dan kan je van die hangers krijgen. Spreek uit eigen ervaring. Kan inderdaad een tijd duren.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Heb een nieuwe Aston gebruikt (die van mij was echt een oude versie (1.00)...

Nu 1.07 met 2.17 software versie: alles draait weer als een zonnetje! Was dus inderdaad de oude Aston!

Ook allerlei opname problemen die ik had zijn verdwenen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen