Big fellow Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Als je geen idee hebt waarom je iets wilt installeren misschien is het dan gemakkelijk om eerst te onderzoeken wat hetgeen is wat je wilt installeren.... Hier http://www.howtoforge.com/perfect_setup_ubuntu_6.10_p5 (onderaan de pagina) installeer je courier. Courier is een POP3 en IMAP4 server. Kan je connecten aan de machine met outlook en je email binnen halen dan werkt Courier. Ik las in een andere post dat je forum al "draaide". Bedoel je hiermee te zeggen dat de machine al aan internet hangt en bezoekers krijgt van buitenaf? Dat is niet echt verstandig... Je kan beter een productie machine, zo worden machines genoemd die een taak aan het vervullen zijn op internet, eerst grondig testen voordat hij online gaat met de grote boze buitenwereld. Iedere keer als jij nu bezig bent met je server om te testen, en er stopt iets met werken dan hebben je bezoekers daar last van... Misschien dat het verstandig is om eens in vmWare te gaan spelen op je desktop met een virtuele machine met ubuntu erop. Op die manier kan je testen etc zonder dat er andere mensen last van hebben.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 5 maart 2007 Geplaatst: 5 maart 2007 Ikzelf heb op mijn fedora core 5 server qmail draaien. Geinstalleerd via een script dat voor verschillende distro's beschikbaar is op http://www.qmailtoaster.com Installatie is een fluitje en je hebt een volledig werkend systeem met webmail etc. Ook het aanmaken van extra maildomeinen etc is seconden werk. Groet, Bosi.
puk5600 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Geplaatst: 8 maart 2007 ik heb nu postfix, fetchmail, mailx goed draaien uitgaand werkt nu alleen inkomend nog niet vanuit de server.
Big fellow Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Citaat: ik heb nu postfix, fetchmail, mailx goed draaien uitgaand werkt nu alleen inkomend nog niet vanuit de server. Probeer anders eens mutt .... Maar verklaar je nader met "uitgaand werkt nu alleen inkomend nof niet vanuit de server". Wat bedoel je precies? Mail die op jouw server afgeleverd moet worden werkt niet, of mail die van je server wordt gestuurd werkt niet? Afleveren is een kwestie van de DNS goed configureren zodat je MX record naar de server wijst.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
puk5600 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Geplaatst: 8 maart 2007 als ik met telnet een test mail stuur komt die aan op mijn hotmail alleen als ik reply dan krijg ik hem terug en is de mail niet verzendbaar
theparasol Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 heel erg logisch. Je moet je mail server registreren dmv mx records van het domein. Zal vast nog niet gebeurt zijn. Daarnaast kun je de firewall van je provider nog tegenkomen. Hotmail server zoekt de mailserver op van puk@jouwdomein.nl jouwdomein.nl? geen mx records -> mail niet af te leveren dus een mailtje in je hotmailbox met "kan niet afleveren". Zoals reeds eerder gepost: voor uitgaande post kun je net invullen wat je wilt
Ome Merde Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 inkomend, is dat pop3 of imap ? kan je wel telnetten naar de betreffende poorten ? merDe deze ruimte is te huur
EL PIÑO Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Heb je ueberhaupt al wel andere mailadressen dan de standaard (user@hostnamevanjeserver) aangemaakt? Bovendien gaat het zoals gezegd, niet automatisch. De MX-records moeten goed in de DNS staan. DNS is zeg maar het telefoonboek van het internet die andere servers verteld dat ze bij jou moeten zijn voor domein 'x'. Zelfs al wordt er gerageerd op een mail die verstuurd is via SMTP-server 'y'. Zoals iemand al vertelde kun je als uitgaand adres ieder adres gebruiken wat je wilt, dus ook bijvoorbeeld bill.gates@mikerowsoft.com om maar wat te noemen. Dus ookal gebruik jij het adres dat je wilt gebruiken, wanneer dit nog niets is aangemaakt op je server en/of de MX-records staan nog niet goed; komt dit nooit aan. Naar mijn idee is je mailserver nu niet veel meer dan een uitgaande SMTP-server. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
puk5600 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Geplaatst: 9 maart 2007 Citaat: inkomend, is dat pop3 of imap ? kan je wel telnetten naar de betreffende poorten ? merDe dat was poort 110 toch niet waar dat lukt nog niet zover als ik weet heb ik nu alles wat ik nodig heb voor smtp en moet dus nog een pop3 installeren. zoals courier-imap
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen