Ga naar inhoud

Fading op Eurobird 1 28,2° oost (BBC+ITV kanalen)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik woon eigenlijk al buiten de footprint van Eurobird 1, de BBC en ITV kanalen. (ten zuiden van Frankfurt/M)

Ik heb een 1 mtr offset schotel op Astra 19,2° oost gericht en hier zit "scheel" kijkend een 2e LNC voor 28,2° oost.

Dit is een wat ouder exemplaar van 0,6 dB.

Hiermee ontvang ik de BBC en ITV kanalen over het algemeen goed, maar ik stel wel vast dat de ontvangst in de loop van de vroege avond terug loopt.

Overdag heb ik zo´n 60% signal quality en naarmate de avond verloopt gaat dit zienderogen terug tot zo´n 30% soms zelfs 20%. Dan zit ik net op het randje van ontvangst.

Vanaf ongeveer 23.00h loopt het weer snel op tot maximaal 70% bij helder weer.

Is dit andere users ook opgevallen, vooral bij diegenen die op de rand of buiten de rand van de footprint wonen?

Geplaatst:

wel, ik heb de laatste paar dagen weer serieus wat freezes gehad op de UKTV kanalen. Als ik zap naar ITV of BBC dan krijg ik een stabiel beeld, met een SNR 11-12. Bij UKTV heb ik een SNR 10, maar veel wilt dat niet zeggen want er zijn andere kanalen die een nog kleinere SNR geven maar toch perfect beeld hebben. Enkel UKTV heeft er last van, vooral in de vooravond en de late avond. Ik heb mijn schotel al wat gemilimitreerd om maximaal signaal te krijgen, maar het probleem blijft. Het bizarre is dat ik het zowel op de gewone als op de +1 kanalen zie, terwijl de gewone op de 2A Zuid en de +1 kanalen op de 2B Noord beam zitten. 2 aparte frekwenties op 2 aparte beams, ik zou al gaan denken dat het probleem bij de bron zit .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen