Ga naar inhoud

Installatie problemen HP All-in-one

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan geven voor mijn problemen met de installatie van mijn HP All-in-one Laserjet 2840.

De installatie verloopt op alle andere computers binnen het netwerk prima en alle functies van het apparaat doen het vanaf die computers. Alleen op mijn eigen computer krijg ik helemaal aan het einde een foutmelding voor het scanner gedeelte.

Binnen het venster krijg ik de opmerking: "De vereiste sectie kan niet worden gevonden in het INF-bestand"

Er staat niet bij welk inf bestand. Als ik na de installatie kijk bij de printers dan staat de HP er tussen en functioneert normaal als printer. Maar het scannerblad is helemaal leeg. Daarnaast is het vreemd dat ik op dat scannerblad geen nieuwe scanner kan installeren/toevoegen. De computer reageert helemaal niet daarop maar loopt niet vast.

Op de HP site heb ik niets kunnen vinden over dit probleem. Ik heb van alles geprobeerd, zoals uninstallen en via scrubber alles weggehaald. Als ik de CD niet gebruik en de printer via de USB poort laat herkennen lukt het ook niet het scangedeelte te laten installeren. (De printer heeft ook een ingebouwde netwerk aansluiting)

Het probleem zit echt in mijn eigen computer en niet in de printer. Ik weet alleen niet waar ik in de bestanden of het register moet zoeken en wat ik moet zoeken. Waarschijnlijk zit er nog een oude inf file op de computer die niet wordt overschreven. Hetzelfde probleem heb ik ook met de HP All-in-one 3030.

Geplaatst:

c:\windows\inf\oem*.inf allemaal bekijken en alles met HP of een kleine verwijzing naar een scanner verwijderen.

Daarna installatie opnieuw uitvoeren. Wellicht verstandig om bestaande hp soft te verwijderen en betrokken usb apparaten te verwijderen uit hardware.

Geplaatst:

Staat op je eigen pc internet explorer 7? Dan kan dan het probleem zijn. Op de site van HP staat het volgende:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/gener...=reg_R1002_NLNL over de foutmelding.

Iemand op mijn werk had ook dit probleem en dat had te maken met IE 7.

Hij had namelijk contact opgenomen met HP. Zie hierover dit artikel:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/gener...&dlc=nl&lang=nl

Hiervoor kun je een patch downloaden.

succes.

Geplaatst:

Crest, bedankt ! xyxthumbs.gif

Jouw verwijzing heeft tot de oplossing geleid. Het was nog wel een stuk ingewikkelder omdat ik een netwerk printer heb en de oplossing uitgaat van een USB printer.

Het bleek dat het scanner gedeelte volledig uit het register van de computer was gewist zonder dat ik dat wist. Zodoende kon het scanner gedeelte van de HP All-in-One niet worden geinstalleerd. Nadat ik dat had toegevoegd aan het register kon ik het scannergedeelte installeren maar was er nog geen koppeling met het scanprogramma van HP. Dit kwam weer omdat er voortdurend uitgegaan werd van een USB poort.

Via een andere computer waar de installatie wel was gelukt en in hetzelfde netwerk hangt, heb ik het onderdeel van het register verder kunnen toevoegen met als resultaat dat ik na 3 avonden eindelijk via het netwerk kan scannen.

Je wilt niet weten hoeveel keer ik al op de HP site aan het zoeken was geweest naar een oplossing van mijn probleem maar nooit wat gevonden had. Ik had waarschijnlijk teveel gezocht op het type printer zelf 2840, terwijl het dus een probleem voor alle All-in-One printers is. Daarnaast ben ik met zoeken uitgegaan van een netwerkprinter.

Trouwens vragen stellen aan HP zelf schiet ook niet op. Er wordt gewoonweg niet gereageerd.

Nogmaals bedankt en ik hoop in de toekomst er nog eens iemand anders mee te kunnen helpen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen