Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na veel problemen met de gezondheid ben ik weer voor her eerst weer op het forum.

Digitenne komt eraan, antenne is gereed in Hengelo en volgens de

KPN winkel gaan ze volgende week van start, wel liggen er ontvangers in de winkel ( Samsung?) maar weet er verder nog niet zoveel van.

Ik woon redelijk hoog op 42 m NAP ( Oldenzaal ) en vanuit het dakraam zou ik hengelo moeten kunnen zien, in de zomer zit ik meestal op de camping in de buurt van Giethoorn en dan is het makkelijk dat je de ontvanger mee kunt nemen of er een bij kunt kopen.

Ik heb een pijp aan de muur waar op dit moment een 3 mtr antenne in zit en daar zou best een buiten antenne bij kunnen.

Boven op de schotel is geen optie want deze staat uit het zicht op de grond.

in het kort

1 - Welke ontvanger ik moet aanschaffen?

2 - Eventuele buiten antenne?

3 - Kan ik ook duitse zenders ontvangen?

Wie heeft er voor mij een paar tips

Marinus [color:"blue"] [/color]

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Heb de diverse forums door gespit en ben vervolgens vanmorgen naar de KPN winkel gegaan in o, Oldenzaal.

Netjes gevraagd of er nog dual tuners waren en het antwoord was ja.

Rekening totaal 199 euro, 50 euro terug via een tegoed bon en 89 euro terug via KPN

Het is de bekende Topfield TF5300K en er waren er nog meer in de winkel voorradig.

Binnen 5 minuten geactiveerd en 3 minuten later beeld.

Met de bijgeleverde antenne een strak en ruisvrij beeld, met de rolluiken dicht geen beeld meer.

Er moet dus nog een buiten antenne bijkomen, duitse zenders heb ik nog niet geprobeerd.

Kpn heeft een buitenantenne voor 25 euro maar weet nog niet of die geschikt voor de duitse zenders.

Wordt vervolgd

Geplaatst:

Na even te hebben gespeeld heb ik nu 27 zenders incl. TV Gelderland en Ned 1-2 en 3 via Markelo? met wel een minder signaal maar beter dan via hengelo.

Deze vallen erg snel weg als je de antenne verplaatst.

Dat nog steeds vanuit de woonkamer.

Ga straks even de antenne op de zolder plaatsen via een coax verleng kabel die ik nog liggen heb.

DE rasterantenne heb ik niet dus ga ik erna op zoek, ben echt benieuwd wat er mogelijk is.

Wordt vervolgd

Geplaatst:

Heb je ook Nederlandse multiplexen dubbel kunnen opslaan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Niet alle ontvangers kunnen dat, vandaar mijn vraag. Bedankt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Citaat:

Het is de bekende Topfield TF5300K en er waren er nog meer in de winkel voorradig.
Er moet dus nog een buiten antenne bijkomen, duitse zenders heb ik nog niet geprobeerd.

Kaisho kan jij de duitse zenders onvangen met de Topfield?
Ik woon namelijk ook dicht bij de Duitse grens (limburg) maar mijn en vele andere Topfield TFK5300k's zijn gelockt en kunnen buiten het digitenne pakket geen free to air zenders uit het buitenland ontvangen.
Ben benieuwd, groet Trax.
Geplaatst:

Nee, ik kan alleen zien dat ze er zijn maar kan niet kijken "Geen service"

Tis jammer maar misschien komt er wel een keer een oplossing uit duitsland

Dat hoop ik althans

Geplaatst:

Ik heb een speciaal dvb-t antenne geplaatst.

Op de hark geen beeld.

Hoe dit te doen?

Krijg er gewoonweg geen signaal op.

Heb er alleen wel een hor. enm een vert. op staan.

Wat is het beste te doen?

Gr cb1

Geplaatst:

Ik heb een visiosat actieve dvb-t antenne.

Ik woon vlak aan de duitse grens en wil de duitse zenders kunnen ontvangen.

Het vreemde is dat plaats ik de antenne op zolder binnen tegen het dak dan ontvang ik deze zenders wel maar zwak.

Plaats ik hem buiten boven het dak uit geen signaal.

Vandaar.

Gr Cb1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen