Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil dvd films die op m'n pc staan via een home cinemaset afspelen op de TV. Uiteraard niet eerst branden op een dvdtje, maar direct vanaf pc via netwerk of iets dergelijks.

Ik heb (nog) geen LCD of plasma TV, maar nog een ouderwetse CRT (zonder aansluitmogelijkheid voor pc).

Via de TV out werkt het breedbeeld enz. niet naar behoren.

Welke home cinemaset komt in aanmerking?

Geplaatst:

Je zou een MediaMVP kunnen overwegen, die sluit je aan op de SCART van de TV en op het netwerk. Kost rond de 80 euro. Hij speelt alles van je PC (of andere vorm van netwerkdisk). Is in principe een Dreambox 500, maar dan zonder het satelietgedeelte.

Een home cinema zou ik afraden - is gewoon een PC in een veel te duur kastje.

Geplaatst:

Dat klinkt goed. Maar geen scartaansluiting zo te zien. Het is van belang dat m'n TV automatsich de juiste instellingen qua breedbeeld enz. overneemt. En svcd via die gele plugjes is toch van mindere kwaliteit dan via scart?

• 5 weken later...
Geplaatst:
Citaat:
Dat klinkt goed. Maar geen scartaansluiting zo te zien. Het is van belang dat m'n TV automatsich de juiste instellingen qua breedbeeld enz. overneemt. En svcd via die gele plugjes is toch van mindere kwaliteit dan via scart?

Ik zou me concentreren op deze kabel: http://www.digitalglobal.nl/product_info.php?products_id=12783.
Dus een set met hdmi aansluiting en een lcd heeft een dvi aansluiting (tenminste veel)
Die gele plug wat je bedoelt is composit en is zeer zeker slechter als rgb en zeker als deze kabels
met een beetje zoeken vind je setjes genoeg met hdmi.
Geplaatst:

Ik heb m'n ogen gericht op de Rapsody N35 Multimedia center. Dat apparaat kan met NDAS via netwerk films streamen. Er kan een harde schijf in. Er zit een Sigma EM8221L chip in. Daarom is dit apparaat geschikt voor HDTV. Ik ben nog even aan het orienteren, maar ik denk dat dit mijn keuze wordt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen