Jan Ambers Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Bij bepaalde video omzettingsprogrammas zie ik als optie staan interlacen of deinterlacen. Wat is de invloed van zo een bewerking, minder flikkering? Wat is aan te rade om hoogste weergave kwaliteit te hebben, heeft dit invloed op de detailscherpte?
Sultan Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Het is heel simpel: Als bepaalde beeldlijnen door elkaar lopen raad ik je aan om deze optie te gebruiken, het heeft zeker invloed op de detailscherpte groeten, sultan Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken
DeDream Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Het heeft invloed op de kwaliteit als je op de pc via sw afspeelt. Rechtstreeks naar de tv is daar niets mee van terug te zien: sterker nog, de normale PAL tv heeft een geinterlaced signaal nodig. Ook moderne videokaarten kunnen goed deinterlacing zodat het probleem volledig verdwijnt. Als je meer over wilt weten kan ik je wel op de goede weg helpen maar het is vrij ingewikkelde materie. Google maar eens met "dvddemystified" en zoek naar de FAQ... saluti, DeDream
Beobuddy Geplaatst: 4 maart 2007 Geplaatst: 4 maart 2007 Misschien moet je hier even naar kijken. Hier wordt uitleg gegeven aan interlace/progressive etc. Het is wel engelse kost. http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
DeDream Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Ja of het nieuwe artikel van Hometheaterhifi, net uitgebracht over de zin en onzin van 1080p. Heeft dus alles te maken met interlacen/deinterlacen maar dan met inbegrip van High Def video, effekten op videokwaliteit van upscaling en downscaling. Konklusie: "1080p is king, period". Kijk op: http://www.hometheaterhifi.com/volume_14_1/feature-article-1080p-3-2007-part-1.html ciao DeDream
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen