Ga naar inhoud

Geen ontvangst van verticaal gepolariseerde kanalen op Philips 7005

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Philips satellietontvanger gebruikers,

Ik heb ontvangstproblemen met mijn onlangst gekochte Philips 7005. Verticaal gepolariseerde kanalen kan ik niet of slechts beperkt stabiel ontvangen.

Mijn 10 jaar oude Philips ontvangers en de vorig jaar gekochte Philips 2211 hebben echter geen ontvangstproblemen.

De Philips 7005 geeft een ontvangststerkte van ca. 70% bij een ontvangstkwaliteit van 58-60%. Het lijkt erop dat bij een iets betere ontvangstkwaliteit de ontvanger beter werkt. Ik heb al geprobeerd om de ontvangst te verbeteren door de schotel opnieuw af te stellen dit heeft voor de Philips 7005 echter geen verbetering opgeleverd.

Ik heb de ontvanger teruggestuurd naar de leverancier en die zegt dat er niks mis is met het apparaat. Volgens hem zit het probleem in de LNB die ik gebruik. Ok, deze is 10 jaar oud (begin digitale tijdperk) maar dit is geen probleem voor de andere ontvangers.

Mijn LNB is van het type Quatro met Low V/H en High V/H band opnemer. Deze vier signalen worden in een versterker samengevoegd en dan optioneel naar vier tuners gestuurd die staan verdeeld in ons huis. Ik gebruik een standaard conische schotel (ook 10 jaar oud) van 64 cm. De schotel staat uitgericht op de ASTRA-1G (19.2). Ik gebruik een ASTON Duel-CAM met software versie 2.17 in combinatie met een SmartWi cardsplitter. Dit systeem werk zeer goed op mijn oude ontvangers echter op de Philips 7005 is deze minder stabiel.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met dit apparaat, of kan iemand uitleggen waarom de Philips7005 ontvangstproblemen heeft terwijl mijn oudere ontvangers dit niet hebben?

Is mijn apparaat misschien toch defect?

Aanvullende opmerkingen en kritieken over de Philips 7005:

Ik ben iemand die altijd wel een reden verzin om toch apparatuur van Philips te kopen en meestal ben ik dan hiermee ook tevreden. Ik heb deze Philips 7005 satelliet ontvanger met harde schijf dan ook blind gekocht in het vertrouwen hiermee het beste apparaat voor een goed prijs te kopen. Echter na aankoop van deze Philips 7005 begint mijn rotsvaste vertrouwen in Philips toch wat af te nemen.

Ok, het is een mooi apparaat met een mooie afstandsbediening:

• echter deze afstandsbediening is minder universeel dan je hoopt zelfs met relatief nieuwe Philips apparatuur ondersteund hij niet alle functies.

• Ik begin me nu na een paar weken gebruik al te irriteren aan het feit dat het apparaat niet is uitgerust met een USB 2.0 en Firewire aansluiting. Foto’s of films op de harde schijf zetten zit er niet in en aangezien het ook niet mogelijk is om van DVD naar harddisk te kopiëren (andersom wel!). Ik vind dit een groot gemis en Philips zou tenminste een functionaliteit moeten toevoegen om het mogelijk te maken om van de DVD-speler naar de harde schijf te kopiëren.

• De pop-up vensters zoals teletekst zijn kwalitatief slecht en moeilijk leesbaar.

• De picture in picture is ook niet echt super, dit komt omdat het apparaat niet tegelijkertijd twee gecodeerde steams kan decoderen. Ik snap echter niet waarom dit wel kan als je tegelijkertijd opneemt en kijkt.

• De EPG is ook niet erg goed. Mijn oude ontvangers hebben een EPG die vaak de programmering van de hele avond kunnen laten zien. Met mijn huidige apparaat ben ik al blij als ik het huidige programma en volgende programma in de EPG terug vind.

• Doordat een standaard Canaldigital smartcard slot ontbreekt (hiervoor wel ruimte gereserveerd) gebruik ik een ASTON Duel-CAM. Ik gebruik deze CAM in combinatie met SmartWi cardsplitter. Wanneer ik de Philips 7005 op stand-by zet dan zie ik dat hij de CAM meestal blijft aanspreken (SmartWi blijft knipperen). Dit gebeurt niet op mijn oude systemen. De CAM gaat blijkbaar dus niet op stand-by. Volgens mij is dit een fout in de software.

• Bij het opstarten van de satellietontvanger kost het soms even wat meer tijd om het kanaal te decoderen met de SmartWi. Er komt dan een pop-up in beeld vanuit de CAM die vraagt om de kaart te checken. Meestal komt dan alsnog het gevraagde kanaal in beeld maar de ontvanger loopt dan vast waardoor je niet meer kunt zappen en de pop-up in beeld blijft staan. Alleen door harde reset kun je dan het systeem weer aan de praat krijgen.

Conclusie:

Ik vind de Philips 7005 geen super apparaat en zou hem wellicht niet weer kopen als ik dit alles zou hebben geweten. De software is niet super en loopt bij mij vaak vast. Ook de samenwerking met de CAM is niet goed, de ontvanger is soms ineens de CAM data kwijt en gaat dan deze opnieuw starten. Daarnaast vind ik het een groot gemis dat de ontvanger niet goed kan omgaan met een SmartWi cardsplitter en dat kopiëren van externe data na de harde schijf niet wordt ondersteund en dat ook nog eens een USB 2.0 en Firewire aansluiting ontbreken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen