Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Volgende week heb ik er een internetprovider bij. Een ADSL verbinding (via www.dommel.com). Momenteel heb ik ook kabel internet ( via www.telenet.be). Nu ga ik beide providers behouden.

Maar nu komt de hamvraag, is het überhaupt mogelijk om de 2 providers op één PC te combineren. Heb voor kabel een linksys WRT54G modem met openWRT soft. Voor men ADSL lijntje heb ik een modem/router ZYXELL 2602-H gekocht.

Ik dacht eerst van een tweede netwerk kaartje in de pc te steken en via netwerkverbidingen de ene in- en de andere uit te schekelen... Dit zal wel werken.

Maar ik wou hier eens bevragen of er eventueel een andere oplossing kan zijn. Eventueel de routers in dezelfde range opnemen of iets dergelijks.

Bedankt alvast voor de reacties.

Geplaatst:

Er zijn routers met 2 wan poorten maar ik weet zo even niet welke. Je ken dan 2 modems erop gooien.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Een loadbalancer is hier het magische woord, maar dat gaat je wel veel geld kosten als je dat als stand-alone apparaat wil hebben.

Een (*NIX-)pc'tje met meerdere netwerkkaarten (zodat je hem als router kan gebruiken), en de juiste software kan het ook maar daar gaat veel tijd in zitten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Citaat:
Een loadbalancer is hier het magische woord, maar dat gaat je wel veel geld kosten als je dat als stand-alone apparaat wil hebben.

Een (*NIX-)pc'tje met meerdere netwerkkaarten (zodat je hem als router kan gebruiken), en de juiste software kan het ook maar daar gaat veel tijd in zitten.

Als ik het mij goed herinner kan Winroute meerdere verbindingen combineren/samenvoegen.

KLik hier maar eens.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen