NL1PDV Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Hallo, Ik heb een windows pc en een Linux pc , nu wil ik dmv Logmein toegang krijgen van mijn windows syteem naar mijn linux systeem.. Hoe krijg ik dit voor elkaar ?? Linux: Mandrave 2007 Windows XP We kan me eea uitleggen ??? bedankt alvast.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
verkerkbr Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Beste NL, Het diverse keren al aangegeven op deze locatie: Hierbij even een herhaling. Samba server installeren. (Voorzover deze er al niet opstaat) Kan ook eenvoudig met URPMI. Dan moet je de juiste naam van de werkgroep aangeven in etc/samba bestand smb.conf. Kun je eenvoudig met Vi editor uitvoeren in de terminal mode. En belangrijk is dat je de users ook voor Samba aanmaakt. In dezelfde directory staat smbpasswd, wordt smbpasswd pietjepuk -a krijg je twee maal de vraag voor het wachtwoord. Zo maak je voor alle users met samba wachtwoord aan. Verder is het erg belangrijk dat de users van je WindowsXP dezelfde naam en wachtwoord hebben als de users voor je Mandriva Linux en Samba. Verder Samba laten opstarten en de gebruiker kan zijn eigen directory op Linux bereiken. Van Linux naar WindowsXP zou ik voor aanloggen smb4k gebruiken. Kun je ook installeren. Als basis werkt het zo. Allerlei aanpassingen kun je later doen, indien gewenst. Succes ermee, Bram
NL1PDV Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Geplaatst: 2 maart 2007 Okee duidelijk , Ik praat hier over het programma LogmeIN , dus niet zo van hoe log ik in op mijn linux server ne hoe krijg ik het programma LogmeIn draaiend onder Linux Mischien was ik wat onduidelijk , sorry.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
verkerkbr Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Sorry NL, ik heb je vraag inderdaad verkeerd begrepen. Logmein is wat anders dan log in. Het is ook, voorzover mij bekend, geen onder Linux werkend programma. Anders dan dit via een Windows systeem te gebruiken. VNC schijnt min of meer hetzelfde te doen. Groet, Bram
NL1PDV Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Geplaatst: 4 maart 2007 Okee ja vnc gebruik ik nu ook. Ik zal eens verder kijken bedankt voor de hulp.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen