Gast Geplaatst: 3 maart 2007 Geplaatst: 3 maart 2007 Hallo, Onlangs installeerde ik een Technotrend S-1500 pci kaart in een opensuse 10.2 systeem. Met Kaffeine kan ik goed zenders ontvangen en opnames maken. Het zaakje draaiende krijgen onder MythTv lukt echter niet. MythTv ziet mijn kaart wel maar een poging om zenders te scannen resulteert in een berichtje : Error parsing parameters. MythTv bolt hier overigens wel goed met een analoge kaart (PVR-150) en IVTV drivers .Is er iemand die een S1500 kaart draaiende heeft met MythTv en zo vriendelijk wilt zijn installatiekennis te delen. Met dank bij voorbaat.
Fredo Geplaatst: 3 maart 2007 Geplaatst: 3 maart 2007 Citaat: Hallo, Onlangs installeerde ik een Technotrend S-1500 pci kaart in een opensuse 10.2 systeem. Met Kaffeine kan ik goed zenders ontvangen en opnames maken. Het zaakje draaiende krijgen onder MythTv lukt echter niet. MythTv ziet mijn kaart wel maar een poging om zenders te scannen resulteert in een berichtje : Error parsing parameters. MythTv bolt hier overigens wel goed met een analoge kaart (PVR-150) en IVTV drivers .Is er iemand die een S1500 kaart draaiende heeft met MythTv en zo vriendelijk wilt zijn installatiekennis te delen. Met dank bij voorbaat. ik heb het zien doen die figuur gebruikte de windows driver en het programma wat ook bij de skystar werkt we zijn een hele week twee uur per dag bezig geweest om hem draaiende te maken elke keer viel er weer iets anders uit wat we niet wilde compiler en pci poort zijn handmatig ingevoerd met mwrapper ook twee dagen aan het stoeien geweest nu werkt het geloof ik hij heeft al twee weken niet meer gebeld en ik zie hem online in de stream box dus gebruikt hebben we mwrapper wine de windo driver en het skystar programma Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Gast Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Hi Fredo Bedankt voor uw reactie. Intussen ben ik erin geslaagd het systeem draaiende te krijgen, eerst had ik de verkeerde freq edm ingevuld. Sat ontvangst is nog een beetje nieuw voor mij. Mijn MythTv box begint nu aardig te lopen, er steekt een analoge en DVB-S kaart in. Twee opnames gelijktijdig werkt verrassend goed en de kwaliteit van DVB-S is ronduit schitterend (=DVD kwaliteit). Het is natuurlijk nog geen HD met dat pobeer ik later wel even met een DVB-S2 kaart. Voorlopig vind ik SD voor TV al een flinke vooruitgang. MythTv is een prachtig programma maar het heeft mij al veel (nachtelijke) uurtjes gekost om een en ander voor elkaar te krijgen. groeten Fred_N
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen