Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een oudere videobandopname die een zeer goede kwaliteit heeft, goede beeldscherpte, zonder ruis noch kleurruis...

Ik wens deze te digitaliseren en een evengoede DVDweergavekwaliteit te behouden! (tot nu toe veel slechter op dvd als band, terwijl ik toch de kwaliteit zou moeten behouden?)

Met Terratec GrabsterAV250 en MainActor5518 digitaliseer ik dit, programma instellingen:

VideoCapture:(instellingen)

Video Input=Videocomposite

VideoStandard: Pal_B

Framerate: 50.000

Colorspace: YUY2

Framesize: 720*576

VideoCompression: Hier heb ik een grote keuze: Welke is de beste? Zonder compressie 1Gb! Ik nam MainConcept MPEG Encoder

Instellingen MainConcept MPEG Encoder:

Basic: Format type twijfelde ik tss DVD en MPEG-2

Format subtype: Pal

Deinterlacing: Enabled

Fields: Lower field first

Videobitrate: 14013

Video encoder quality: 40 (max 50)

Advanced videosettings: 25fps Palgeneric 625/50H

Bitrate type: Variable bitrate

Max 15kbs min 24bps Average: 14013

Heeft distance between frame types hier invloed?

Advanced videosettings: voorkeur genomen

Multiplexing type: MPEG-2

Size: 2048

Na die opname die vlg mij goed is, krijg ik een MPG type file van 2Gb

Wil ik die bewerken, (knippen van bepaalde scenes) dan gebruik ik Pinnaccle Studio-10.7

Maar ik vermoed dat bij die bewerking detailscherpte verloren gaat, en nog meer bij het omvormen naar een schrijfbare file (het meeste met Nero 7751)

Kan een *.mpg type file rechtstreeks op dvdschijf gebrand worden?

Ziet hier iemand fouten in mijn bewerkingen? Tips en ervaringen, ev PM zijn welkom!

Geplaatst:

Afgezien van de vele instellingen die noemt krijg je volgens mij de beste kwaliteit met capture van video in avi, eventueel daarna bewerken met filters in virtualdub om een betere kleurinstelling en ruisvrije video te verkrijgen.

Vervolgens omzetten naar mepg in dvd kwaliteit in mpeg dvd formaat, dwz met VIDEO_TS files om een leesbare dvd disc voor de dvd speler te verkrijgen. Speelt je dvd player ook mpeg4 dan kun je mogelijk ook een met mpeg2 file volstaan maar ik heb dat nog niet zelf geprobeerd.

Voor de beste instellingen kun je het beter de handleidingen in videohelp.com of doom9.org raadplegen.

saluti,

DeDream

Geplaatst:

Citaat:
Met Terratec GrabsterAV250 en MainActor5518 digitaliseer ik dit, programma instellingen:

VideoCapture:(instellingen)

Video Input=Videocomposite

VideoStandard: Pal_B

Framerate: 50.000

Colorspace: YUY2

Composiet is natuurlijk niet de beste input. Is S-Video of wellicht zelfs RGB geen mogelijkheid?

Geplaatst:

Ok, maar ik heb maar een uitgangssignaal via de scartpug als composite ter beschikking, en dit signaal voldoet en is goed, maar ik hou dan een file van 30Gbof meer, voor een uur video aan over???

Daar kan ik niks mee doen!

Als ik met mijn huidige dvdrecorder op één of max 2 uur instel voor een schijf, is dit ook mooie video...

Maar zodra ik mijn videofile bewerk of compress is de detailscherpte naar de knoppen, en daarom wilde ik er een mooie video die ev bewerkt is, aan overhouden!

Ik vermoed dat dit een kwestie van juiste instelkeuze is...

Geplaatst:

Yep, 50 is veel te hoog. Hou er ook rekening mee dat iets 'haarscherp' opgenomen met nét in 9Gb (dubbelzijdige DVD) gaat. Kom je hoger uit met overzetten dan is dat zonde: zoveel 'visuele data' kan er niet van een videoband afkomen.

Als je er MPEG2 van maakt met MainConcept kun je dat bestand veder bewerken met TMpeg MPEG Editor, die kan eea lossless opslaan in nóg een mpeg bestand, wat je weer kunt converteren naar DVD formaat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen