jacobus Geplaatst: 4 maart 2007 Geplaatst: 4 maart 2007 Ik heb voor de aardigheid ubuntu dapper drake ns geinstalleerd, ipv suse, waarmee ik n behoorlijke tijd heb gewerkt. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Toeveogen/verwijderen van software werkt werkijl fantastisch goed en snel. Veel sneller dan onder suse. Ik heb een repo gevonden waarmee je vrijwel alles kunt installeren wat je wil, bv realplayer of vlc player. Maar ik wil eigenlijk alleen nog graag nvidia drivers installeren, met 3d ondersteuning, om xgl eens uit te proberen. Waar vind ik drivers voor ubuntu 6.06 dapper drake van nvidia? En dan nog iets: ik gebruikte altijd KDE, maar onder ubuntu bevalt gnome me eigenlijk beter. Kan ik KDE toepassingen zonder problemen onder gnome draaien of wordt het dan instabieler? Het werkt wel, maar ik wil graag een stabiele omgeving, vandaar de vraag. En dan bedoel ik met name k3b en amarok
verkerkbr Geplaatst: 4 maart 2007 Geplaatst: 4 maart 2007 Goede middag J, Nvidia heeft zelf ook unified Linux drivers beschikbaar, die op alle systemen zijn te installeren. Zijn op de halen bij nvidia.com. De installatie van deze drivers maakt gebruik van de kernel-source code. Deze moet dan wel op je systeem aanwezig zijn en wel van dezelfde versie. uname -r geeft de versie van de in gebruik zijnde kernel. Zo werkt het hier prima. Echter als je een kernel upgrade doet, moet je ook deze versie van de kernel-source upgraden en de nvidia(com) drivers opnieuw aanbrengen. Logisch natuurlijk door het gebruik van de kernel-source. Groet, Bram
Gast Geplaatst: 4 maart 2007 Geplaatst: 4 maart 2007 Zelf werk ik met gentoo... In de gentoo repositorie zitten ook de nvidia drivers, maar ik prefereer altijd de drivers die ik van nvidia zelf haal. Voordeel : ze zijn recenter, installeren altijd en ik ben altijd blij..
Lamko Geplaatst: 4 maart 2007 Geplaatst: 4 maart 2007 Tik in synaptic maar nvidia in, ff installeren dan /etc/X11/xorg.conf en daar ff veranderen de driver optie "nv" in "nvidia" opnieuw opstarten. Klaar! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen