newbier Geplaatst: 5 maart 2007 Geplaatst: 5 maart 2007 Hoi, Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Heb me de afgelopen dagen rot gezocht maar geen oplossing gevonden. Misschien is hier iemand die een oplossing bedenken kan. Het volgende is het geval: Ik heb een oude msdos applicatie deze gebruikt systeemspeaker piepjes om bepaalde dingen duidelijk te maken. Het komt er op neer dat ik het programma niet kan gebruiken zonder die piepjes. Nu wil ik deze applicatie op meerdere locaties laten draaien. Ik doe dit nu dmv een map via vpn verbinding delen. Dan het programma opstarten in die map. En werkt de applicatie. kan ik ook keurig op de cliënt de systeem piepjes horen via de pc speaker van de cliënt. Maar hier zijn 1 nadeel aan als ik een rapport opvraag in de dos applicatie op de cliënt dan duurt het erg lang voordat die zichtbaar wordt. Het schijnt een soort print opdracht te zijn alleen dan naar het scherm. En deze data moet eerst naar de cliënt toe en dat duurt lang. Nu wilde ik Terminal Server gebruiken daar je eigenlijk dan op elke cliënt goed policies kunt gebruiken en je werkt eigenlijk "lokaal". Maar alles heb ik werkend, printers etc alleen de systeem piepje hoor ik dus niet op de cliënt. Windows geluidjes hoor ik wel via de boxjes van de cliënt. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen. Eigenlijk is de vraag meer of het eigenlijk wel kan. Alvast bedankt voor de hulp Groeten Newbier
Wifi Geplaatst: 5 maart 2007 Geplaatst: 5 maart 2007 zodra je een terminal verbinding opbouwd moet je als optie meegeven dat de client de geluiden van de host machine weergeeft. Probeer het maar eens via: start - uitvoeren - type daar: mstsc + enter IP adres van de host machine invoeren en als opties: lokale bronnen geluid van externe computer op deze computer afspelen. Dit moet jouw probleem oplossen.
newbier Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Geplaatst: 5 maart 2007 Hoi, Dat had ik al geprobeerd. De windows-geluiden worden inderdaad doorgegeven maar de pc-speaker geluiden niet! Zal wel onmogelijk zijn...... Groeten Newbier
Wifi Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 Helaas helaas, dan zou ik zo snel ook even niet de oplossing weten voor je.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen