Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was benieuwd hoe een switch precies werkt omdat ik twee wil koppelen. Als diseqc met binaire waardes werkt kan ik makkelijk switches koppelen.

In dat geval eerst een 2-1 switches -> reageert op 0 of 1. Dan 2x een 4-1 switch. Gevolg switch A (4-1) krijgt dan 01 en 11 binnen, switch B (4-1) krijgt 10 en 00 binnen. Of werkt een switch niet op deze manier.

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Het zit wat ingewikkelder in elkaar. Het gaat niet alleen om de switches maar ook wat de ontvanger er mee kan. Maar voordat je je verliest in de binaire techniek, moet je eens kijk op wee wee wee dot satlex dot be en dan links onder techniek en configuraties. Dat geeft best een aardig overzicht en idee waar het funktioneel om gaat.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip, denk dat dus 2-1 switch vervangen moet worden door een 12V relais.

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen