Ga naar inhoud


Zyxel Modem van Tiscali naar originele Zyxel firmware?


stefke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb een 2de hands modem router zyxel 2602-H gekocht via iemand uit Nederland. Deze persoon beweerde dat hij niet provider gebonden was.

 

Blijkt dat dit nu toch is, nl. TISCALI.

 

Ik zou hem willen upgraden naar de originele firm van Zyxel. Met de webconfigurator lukt dit dus niet.

 

Is er een andere manier? Serieel gaat niet want dat zit er niet op. Mss via FTP, maar dat moet ik nog eens bekijken.

 

Iemand een andere tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de één of andere manier zal het wel lukken.

 

Maar heb ondertussen al op verkenning geweest in het modem.

 

Blijkbaar is alles wel naar je eigen hand te zetten. Heb het irritante 'tiscali-modem' al kunnen wijzigen.

 

Blijkbaar wordt de firmware voor tiscali branded zyxel's beter opgevolgd dan de originele.

 

Vrijdag is men ADSL actief, dan kan ik pas met zekerheid zeggen hoet het hier werkt met mijn provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met elk toestel zijn er wel de nodige problemen. Maar de produkten van zyxel zijn toch meer dan goed te noemen. Toch beter dan de meer gangbare soorten in de grote winkelketens. Ze zijn natuurlijk niet voor de leek, ben ik mee akkoord maar dat ben ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarop baseer jij je dan? Heb alles al gehad, alcatel, thomson, phillips, geen enkele met zoveel mogelijkheden als de zyxel.

 

Ben trouwens niet van Nederland. Een nieuwe zyxell zoals die ik nu heb kost hier als gauw 150+ Euro

 

Deze discussue mag wat mij betreft op slot. Heb niet gevraagd of zyxel nu wel goed of niet was.

 

Ik wou een zyxel en had hierover een vraag, waar blijkbaar geen oplossing voor is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Alcatel Speedtouch 546 die bij mijn TweakDSL abo via Tiscali intrainde op 16000kb.

Kocht op internet een tweedehands Zyxel2602H 61 en die trainde in op 18500kb.

Dus slecht kan ik dat niet noemen.

Ik heb al wel meer over problemen gelezen om een andere provider op een voorgeprogrammeerd Tiscali modem te krijgen.

Het is te vergelijken als een simlock voor de telefoon.

Hele handige jongens krijgen het wel voor elkaar, maar het gaat niet zo maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zou hem willen upgraden naar de originele firm van Zyxel. Met de webconfigurator lukt dit dus niet.


Wellicht dat het op deze manier lukt. Het is wel een ander type maar ik verwacht dat dezelfde handelingen/hardware ook met andere modellen moet lukken:

Website zyxel flash truuk

Laatste firmware op:

Demon dsl firmware
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...