Gast Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 OK, ik ben een newbie in het satelliet gebeuren en heb een bijzonder vraag. In het kader, if you can't beat them, join them, het ik de volgende oplossing bedacht. Ik heb last van een zeer grote boom in mijn tuin: diameter 60 cm (omtrek ong 190cm) op 1 meter hoogte. Ik heb het idee, aangezien deze boom, de onderste 8 meter zijn kaal, dan maar te gebruiken om mijn nieuwe satellietontvanger in op te hangen (idee is op ongeveer 5 meter hoogte). Gezien de dikte van de stam lijken mij windvang en beweging door wind beperkt. Zal dit gaan werken? Heb ik speciale steunen nodig? Voet van T90 lijkt niet bruikbaar aangezien deze vlak is? Andere suggesties? Iemand ervaring met iets dergelijks?
Gerdy Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 Citaat: Ik heb het idee, aangezien deze boom, de onderste 8 meter zijn kaal, dan maar te gebruiken om mijn nieuwe satellietontvanger in op te hangen. Iemand ervaring met iets dergelijks? Een beetje: 1. ik plaats mijn satellietontvanger naast het TV toestel en hang mijn schotelantenne buiten! 2. Een lastige boom vel ik. Alle gekheid op een stokje: het is af te raden om een schotelantenne (en geen satellietontvanger) op de stam van een boom te bevestigen. Waarom giet je geen paaltje in beton juist naast de boom? Gerdy
opzolder Geplaatst: 7 maart 2007 Geplaatst: 7 maart 2007 Schotel aan de boom wordt vaker gedaan. Denk dus aan een stuk reservekabel. Bereid je voor op zo nu en dan nastellen (moet de schotel echt 5 meter hoog?). En verzin een constructie die niet schadelijk is voor de boom: geen koper in het hout; bij gebruik van spanbanden balkjes tussen de banden en de boom tegen het insnoeren. Een paaltje direct naast de boom is niet optimaal: door de werking van de wortels blijft niks op zijn plaats (kijk maar eens naar een fietspad vlak langs een boom). Groeten van de zolder.
mifi Geplaatst: 7 maart 2007 Geplaatst: 7 maart 2007 Citaat: Ik heb last van een zeer grote boom in mijn tuin: diameter 60 cm (omtrek ong 190cm) op 1 meter hoogte. Ik heb het idee, aangezien deze boom, de onderste 8 meter zijn kaal, dan maar te gebruiken om mijn nieuwe satellietontvanger in op te hangen (idee is op ongeveer 5 meter hoogte). Als 8 meter kaal is, en je hangt de schotel op 5 meter, dan is er dus maar drie meter tussen schotel en takken. Heeft de schotel dan wel vrij zicht in een hoek van ongeveer 30 graden omhoog? Voorkeur is om de schotel lager te hangen. Kan je er makkelijker bij en bovendien beweegt de boom minder op lagere hoogte. Als de boomstam gaat veren in de wind, dan verplaatst de schotel niet alleen een beetje, maar hij verdraait ook. De skew is voor een T90 heel belangrijk en de elevatie ook. Een lichte verdraaiing heeft snel gevolgen, vooral naarmate de LNB's meer aan de uiteinden van de rail zitten. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Raphie Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 waarom zet je hem gewoon niet vóór de boom ?!? VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Gast Geplaatst: 9 maart 2007 Geplaatst: 9 maart 2007 Ik heb hoogte nodig om over een paar verder wegstaande bomen uit te komen. Deze staan ongeveer 30 meter van mijn huis (en niet op eigen grond). Deze bomen zijn ruim 15 meter hoog: zo op het zicht ong. 2.5x de hoogte van mijn huis. Gezien jullie adviezen, heb ik besloten een andere oplossing te kiezen en op een plat dak met tegelvoet een oplossing te kiezen. De schotel staat zo effectief op 3 meter hoogte en hopelijk werkt dit ook en houd ik wat speling voor toekomstige groei van de boompjes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen