Ga naar inhoud

replace functie in excel gebruiken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb jouw voorbeeld bestand aangepast. Een twee tabblad gevuld met een fictieve tabel en die 2 nieuwe kolommen toegevoegd.

Jij moet dan wekelijks de inhoud van het tweede tabblad aanpassen na een levering.

Je ziet gelijk ook dat als er voor een oud nummer geen nieuw nummer bestaat je een foutmelding krijgt.

Het werkt maar echt optimaal is het niet!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Andere mogelijkheid met ms query.

Ook 2 lijsten of 1 xls map met meerdere werklbaden.

Kolomkoppen in beide lijsten hetzelfde, 1 lijst met oud/nw artikel nr.

Met ms query match je artikel code en zet je de kolom nw artikel nr in de query opnemen met alle velden van het andere werkblad, en laat je in een nw werkblad tonen. Query opslaan en testen.

Ken je artikel nr toe die nog helemaal onbekend is, blijf je het handwerk inderdaad houden, als je bestaande data kunt koppelen ben je met ms query snel klaar.

Formule zoals aangegeven werkt ook, maar het is de achtergrond informatie wat aangeeft wat het makkelijkste en beste is, bij veel data zou ik er niet voor kiezen om het met formules te doen bv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen