Ga naar inhoud

externe USB schijf niet te zien

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb pas een andere pc aangeschaft met asus p5b moederboard alles wat er zo'n beetje bijhoort, harstikke goed.

Nu dacht ik met mn ouwe harddisk (maxtor 250Gig) en een usb-inschuifdoosje even een backup diskie te maken.

Nu is het volgende aan de hand: bij insteken zegt de nieuwe pc dat er een opslagmedium op usb aankomt, en geeft vervolgens een fout melding F10 en dat het apparaat waarschijnlijk niet gaat werken.

Hetzelfde op mn ouwe pc en mn laptop en het wordt gewoon herkent als externe schijf en is te benaderen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Grz

H

Geplaatst:

Waar krijg je die error.. In windows of bij het opstarten?

Wordt er verder niet meer fout informatie gegeven?

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb pas een andere pc aangeschaft met asus p5b moederboard alles wat er zo'n beetje bijhoort, harstikke goed.
Nu dacht ik met mn ouwe harddisk (maxtor 250Gig) en een usb-inschuifdoosje even een backup diskie te maken.
Nu is het volgende aan de hand: bij insteken zegt de nieuwe pc dat er een opslagmedium op usb aankomt, en geeft vervolgens een fout melding F10 en dat het apparaat waarschijnlijk niet gaat werken.
Hetzelfde op mn ouwe pc en mn laptop en het wordt gewoon herkent als externe schijf en is te benaderen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Grz
H

Kijk even of die oude 250GB disk ECHT op master staat met zijn jumpers anders werkt die dus niet goed of zelfs niet onder usb en kun je verders erg lang zoeken naar een oorzaak. Ik heb er 4 extern usb van 300gb alle 4 master en gaat prima op gewoon 1 pc al staan ze er normaal niet altijd op want 2 er van zijn standalone mediaplayers dus staan meer aangesloten op tv set.
Geplaatst:

Nou ik heb het geprobeerd op schijf met MASTER via jumper; werkt in het geheel niet. Ik had um op slave staan en dan hoor ik het bekende piepje van de nieuwe hardware. vervolgens ga ik in de systembeheer kijken en dan hangt mn pc volledig. Gekke is dat deze combinatie op mn labtop wel zichbaar komt en gewoon lijkt te werken.

Krijg dus het vermoeden dat het met de asus van doen heeft

gr

H

Geplaatst:

Mijn ervaring is dezelfde als die van Penthe, een USB-drive moet master staan. Volledige USB 2.-ondersteuning wordt slechts gegeven vanaf WinXP SP 1, maar ik veronderstel dat dit geen probleem is, wilde het toch even melden.

Heb je al eens een andere USB-poort geproberrd? Het ruikt inderdaad naar het Mobob.

Jan

Geplaatst:

Staat ook in de handleiding van het kastje waar de harddisk in gaat. HDD op Master zetten. Mocht je geen drive letter toegewezen krijgen kijk dan in schijfbeheer en wijs er een toe.

Suc6

P.S. probeer anders eens een andere computer, weet je of het aan je kastje/schijf ligt

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen