Ga naar inhoud


Digitenne, complete pakket met DVB-T FTA only receiver


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: IanPH
@jippiejajee:

Ik draaide het (voor een testopstelling) met ACamd.dll welke ook op dit forum te vinden is, en deze verwerkt de updates volgens mij wel (tenminste ik zag EMM's binnen komen op m'n NewCS server).


thks voor de tip dat ga ik zeker eens proberen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast MrRedHead
Origineel bericht van: IanPH
Ik ben hier zelf ook van de week even mee bezig geweest. Heb mezelf een Konig USB DVB-T ontvangertje (21 euro via m'n werk) aangeschaft. Had nog een Infinity USB liggen. Deze in de phoenix stand geschakeld en de Digitenne kaart van m'n schoonouders erin gedaan. NewCS 1.65 lokaal opgestart en met DVBViewer 4.0 alle kanalen opgezocht. Vervolgens ACamd.dll in de pluginmap en verwezen naar m'n localhost NewCS servertje. En hoppa, beeld op de gecodeerde kanalen. Dit is leuk! Meteen DVBSBridge Pro voor DVBViewer geinstalleerd en de kanalen in Vista Media Center in gelezen. Werkt allemaal echt als een speer, opnemen, timeshiften en EPG.

Een buiten antenne is alleen wel aan te raden want het Digitenne signaal is bij ons (op zolder in Almere) met het aan doen van een nachtlampje al verstoort. Beeld kwaliteit is (voor alle gecodeerde kanalen) wel een stuk minder dan satelliet (wat we normaal gesproken gebruiken). Maar dat is niet verwonderlijk met een veel lagere bitrate en resoluties van maar 3/4 horizontaal (544 ipv 708 pixels). Opvallend is dat de FTA kanalen (NED1, NED 2, NED3 en Flevoland) wel 708x576 zijn!

Gebruikte software:

- Windows Vista x64 Ultimate
- NewCS 1.65 (als card server)
- DVBViewer 4.0 (met ACamd.dll) als tuner
- DVBSBridge Pro voor DVBViewer (om als virtuele tuner het gedecodeerd signaal naar Vista Media Center LiveTV over te zetten)
- Vista Media Center om vervolgens lekker TV te kijken

Gebruikte hardware:

- Konig USB DVB-T tuner
- Phoenix i'face (Infinity USB)
- Digitenne smartcard


IanPH, heb je het ook ondertussen in Windows 7 MCE draaien?
Wil het ook wel uitproberen, maar zoek nog een compatible phoenix programmer, voor weinig :-)

Nog nieuwe inzichten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Mijn laatste inzichten hieromtrent:

 

Ik gebruik zelf (dagelijks) satelliet tv maar soms gebruik ik op zolder m'n DVB-t sticky.

 

Momenteel werkt het als volgt:

 

DVBLink TVSource (momenteel nog beta) tuned direct op m'n USB stick (en decodeerd indien nodig het signaal mbv ACamd aan een phoenix i'face)

Vervolgens gebruik ik MCE van Win7 om de virtuele tuner van DVBLink in te scannen.

Met MCE kan ik dan timeshiften, opnemen, de gids raadplegen en teletekst kijken e.d.

 

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na 2 dagen pielen (het was toch slecht weer) is het mij ook gelukt. De oude infinity usb programmer in de Phoenixmode gezet 3,58 mhz, newcs geinstalleerd, compoort aangegeven (niks virtueels) en onder progdvb wincsc in de plugins gezet. En sat met een afgesprijsd dvbt -usb stickje van de ***geen-reclame***.

Een goede uitleg met bestanden staat op:

http://forums.dstester.com/vbb/showthread.php?p=971703.Omdat deze site wat vreemd doet staat alles hieronder nog een keer.

 

In this article I will explain how to setup a NewCS cardsharing server on windows. I will use it to share my dutch Digitenne /KPN smartcard on my home network. This DVB-T system uses conax encryption but this method will work for all kinds of encrypted cards on different DVB broadcasts. In this article I will be using ProgDVB with WinCSC-plugin to connect to my wincs cardserver but other CAM emulators like NewCAMD, EvoCAMD and MGCAMD will also work.

 

What you need

 

* Phoenix Interface smartcardreader (I’m using: Infinity USB unlimited)

* Paid subscription card (I’m using my official Digitenne smartcard)

* DVB-T tuner (I’m using the Twinhan clone: Easylite DVB-T USB)

 

* prodvb with wincsc plugin connecting to newcs server

 

 

Code:

http://www.clnet.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/newcs-1_65.zip

http://www.progdvb.com/download_progdvb.html

http://rapidshare.com/files/.../Server_WinCSC.rarSetup NewCS

 

* Decompress the files from the NewCS archive to some directory

* Go to the configs directory and find your config file or download my simple or advanced (rename to newcs.xml) config file.

 

Code:

http://www.clnet.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/newcs.xml.simple

http://www.clnet.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/newcs.xml.advanced

* Copy the newcs.xml file to the win32 directory

* Open the newcs.xml file.

* Now the and tags are interesting for us. Specify the serial port (COMx) on which You have a cardreader hardware installed (for infinity USB you can choose your emulated COM port here). Also, specify the debug port for the NewCS server (starts its numbering from 10001).

* Add some users. Find a user tag:

 

 

username1

password1

on

 

Modify the < name > and < password > to fit your needs. You can have multiple < user > tags, of course.

 

* Start the newcs.exe from the command prompt or by double clicking on it.

 

Note: If NewCS is not running properly and/or shuttin down, try setting debug output to none in your xml config file.

 

Connecting to you cardsever

 

* Install ProgDVB

* Extract WinCSC archive to some directory

* Copy the contents of the different folders to ProgDVB plugins folder, Main folder and the windows->system folder

* Start ProgDVB, activate your device and search for channels

* Choose plugins – -> Cardserver client –> configure server

* Delete all current configurations

* Fill out server details, mine where:

 

protocol: newcamd525

username: testing

Password: ********

Cardserver IP Adress: 192.168.1.101 (my server address in home network) choose localhost if cardserver is on same windows machine.

port: 15000

 

That’s it! Enjoy!

Als je de bestanden vandaar gebruikt, let dan op user/pasw, te weten dvbt en dvbt en het poortnr.dat newcs meldt.Bij mij was dit 5001 en niet 15000.

 

Het enige kanaal dat niet opengaat is Private Spice. Op mijn topfield digitenne ontvangertje geneurt dat met mijn digitennekaartje wel.

Newcs meldt dan" user dvbt logout".

 

Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

 

mvg pb208

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wie kan me helpen: Digitenne werkt op mijn pc met een Zoltec usb stick. Met newcs en wincsc kan ik mijn oude usb infinity

genruiken om mijn digitenne kaartje te lezen.

 

Bij het schakelen tussen de gecodeerde zenders moet ik steeds wincs opnieuw "aan en uit zetten" of even switschen naar ned1 en terug. Kan dit handiger ?(instelling in wincs ?)

 

mvg pb208

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarvoor gewoon ACamd gebruikt. Toen welliswaar met NewCS als server. Maar volgens mij, aangezien ACamd zelf ook direct met de kaart kan praten, moet dat ook zonder NewCS kunnen.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pb208
Het enige kanaal dat niet opengaat is Private Spice. Op mijn topfield digitenne ontvangertje geneurt dat met mijn digitennekaartje wel.
Newcs meldt dan" user dvbt logout".

Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

mvg pb208


Ik denk dat dat te maken heeft met PR-rating. Waarschijnlijk zit Private Spice achter een pincode. Hoe je dat op de PC met cardsharing doet zou ik niet weten.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...

Nog een andere benadering:

Ik heb een DVB-T USB stick (Terratec Cinergy T stick) aangesloten op mijn Dreambox 800, alle kanalen gaan m.b.v. CCCam en smartcard (in de Dreambox) open.

 

Als ik nu de stick op mijn PC aansluit kan ik (ook) alle zenders ontvangen (bijv. met ProgDVB 6) maar hoe decodeer ik de gecodeerde kanalen m.b.v. de CCCam server op mijn Dreambox.

Kortom, ik zoek een SoftCAM voor op de PC waarop ik het interne IP-adres van mijn Dreambox op kan instellen als server (en uiteraard heb ik dan op de Dreambox een F-line aangemaakt).

Zo heb ik geen Phoenix interface o.i.d. nodig.

 

Graag een redelijk makkelijke softcam en niet zoiets als OSCAM wat geloof ik alleen op Linux werkt en je alleen als source-code kan downloaden of zoiets.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...