Ga naar inhoud

[DBOX-II] DBox2 Sagem Kabel - Lukt steeds niet om in Debug-Mode te krijgen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik heb hier een DBox2 Kabel van Sagem met BN 2.01.

Ik ben al de hele middag bezig om deze in Debug Mode te krijgen maar het wil maar niet lukken.

Het probleem begint als ik de dbox in update mode wil zetten. Ik heb eerst geprobeerd om deze via het menu etc te updaten (om vervolgens de stekker er uit te trekken) maar deze dbox zegt al de laatste versie te hebben. Dan maar geprobeerd met "Flash Erase". Gaat in het begin goed, moet 3 a 4 keer de flash wissen voordat ik de melding krijg "geen software" en moet geupdate worden. Dat doe ik vervolgens maar krijg dan alleen de melding op de LCD "Premiere Ein moment bitte". Als ik dan na een tijdje (heb 30 sec. tot 1min30sec gewacht) de stekker eruit trek en vervolgens met Boot-Manager verbinding maak (alle instellingen volgens de handleiding http://www.dietmar-h.net/without_sh.html) gaat het eerst goed. Totdat ik de command "help" invoer bij de RHS-client. Hier krijg ik steeds de melding "time-out". De Nullmodemkabel is verder in orde (heb deze succesvol voor andere ontvangers vaak gebruikt).

Ook als ik de "New Debug-Mode from MHC" methode probeer kom ik niet verder.

Heeft iemand tips voor mij? Wat doe ik verkeerd?

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Geplaatst:

Nou zo ver kom ik nog geen eens. Volgens de handleiding (zie link boven) komt de stap van de schrijfbeveiliging onklaar maken pas na dat men met boot manager verbinding maakt en de command 'help' in voert. Maar bij 'help' kom ik niet verder, dus kom ook nog niet aan bij de stap om de schijfbeveiliging onklaar te maken. Of moet ik deze stap eerder doen?

Kijk uit naar jullie reactie!

Geplaatst:

Ik heb ook de nieuwe Debug-Methode van MHC geprobeerd. Gaat in het begin ook goed. Ik krijg de reeks cijfers, die dan de GND aan pin12. en krijg dan vervolgens dat blokje in beeld. En daar blijft hij dan hangen. Waneer ik dan met boot manager aan de gang ga krijg ik nog steeds die Time-out errors.

Waar kan er iets fout liggen? Tips?

Geplaatst:

Dat je box dan blijft hangen, klopt ook... je onderbreekt nameijk het booten zodat je van hand commando's in kunt geven.

Zodra je dat blokje op je display ziet, volgend commando in de dbox-bootmanager ingeven (in de COM-terminal, NIET IN DE RSH-Client):

icache

Als je verbinding met je box hebt, krijg je dan als antwoord "icache is on". Nu kun je verder gaan. Eventueel write-protection uitschakelen en dan m.b.v. het volgende commando de debug-mode enablen:

setenv prodcut? 0

Je krijgt hierop geen reactie. Daarna je box herstarten door

reset

in te tikken.

Geplaatst:

Hey bashoogeveen!

Super bedankt! Het is gelukt. Ik wist inderdaad niet dat je het in de Com-terminal moest invoeren!

Nogmaals bedankt!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen