satspock Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Ik hoop dat iemand mij dat uit kan leggen. Heb een sitecom wireless router(in de meterkast) daar wil ik een homeplug op aansluiten,en een homeplug in de huiskamer die met een cat 5 kabel naar de dreambox verbonden word. Moet ik dan nog iets configureren ? Of is het plug en play? Ik hoop op duidelijke uitleg(ben niet zo slim met netwerk) Alvast bedankt. Gr,Satspock Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s
rvs4all Geplaatst: 9 maart 2007 Geplaatst: 9 maart 2007 De ene Homeplug via een crosscable aansluiten op de Sitecom router. De andere Homeplug via een crosscable aansluiten op de Dreambox. Als de Sitecom router een DHCP-server ingebouwd heeft, dan kan je de Dreambox op DHCP zetten (Menu -> Setup -> Expert Setup -> Communication Setup -> rechtsboven DHCP aanvinken -> groene knop (save). Mocht er geen DHCP-server in de Sitecom zitten (of niet aanstaan), dan moet je handmatig nog een IP-adres instellen. Mocht dat nodig zijn, dan laat het hier maar weten. Rob.
satspock Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Geplaatst: 9 maart 2007 rvs4all, Alvast bedankt voor je antwoord,heb nog een paar vragen. 1:is het nog belangrijk of je breedband hebt of adsl? 2:er zit software bij moet die niet gebruikt worden? Gr,Frans ps<moet de homeplugs nog bestellen,weet iemand een goedkoop adres? Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s
rvs4all Geplaatst: 10 maart 2007 Geplaatst: 10 maart 2007 Citaat: 1:is het nog belangrijk of je breedband hebt of adsl? Dat maakt niet uit, als de router maar een RJ45-aansluiting heeft waar de UTP-cross-kabel op aangesloten kan worden. Citaat: 2:er zit software bij moet die niet gebruikt worden? Geen idee, ik heb zelf geen Homeplugs, maar zoals ik de beschrijving en ervaringen van anderen op internet lees, dan kan je ze gewoon zo aansluiten. Rob.
planetbitworld Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Ik vind zelf de Devolo adapters erg plezierig. Deze werken ook plug & play. De Alecto zou ik persoonlijk niet nemen. Verder weinig ervaring met andere merken. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen