Ga naar inhoud

Sci-Fi en 13th Street komen naar Nederland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Satplaza heeft (niet zo heel mooi) nieuws:

Citaat:
Sci-Fi en 13th Street eerst maanden exclusief bij UPC

By Jarco Kriek

De thematische televisiezenders Sci-Fi en 13th Street zullen in het tweede kwartaal van 2007 worden gelanceerd voor het Nederlandse en het Vlaamse digitale televisie content. Dit heeft vandaag NBC Universal Global Networks, onderdeel van het NBC Universal dat eigendom is van het Amerikaanse General Electronic, bekend gemaakt.

De twee televisiezenders zullen als eerste door digitale kabelaanbieder UPC in het digitale zenderpakket worden toegevoegd. Pas aan het eind van 2007 zullen 13th Street en Sci-Fi pas beschikbaar gesteld worden voor andere digitale televisieaanbieders in de Benelux.

De internetservice Broadbandtvnews meldt dat de digitale play-out van de kanalen zal plaatsvinden vanuit het Digital Media Centre (DMC) in Amsterdam. Chellomedia zal voor NBC Global Networks de twee televisiekanalen in de Benelux gaan vertegenwoordigen. Chellomedia is een zusterbedrijf van de Nederlandse digitale kabelaanbieder UPC. Dit verklaart waarom de twee thematische televisiezenders de eerste tijd exclusief van UPC beschikbaar komen.

© 2007 SatellietNieuws.nl

Bij gehele of gedeeltelijke herverspreiding van bovenstaand artikel via andere internetsites, geschreven of gesproken media, in de breedste zin van het woord, verzoeken wij u vriendelijk als bronvermelding www.satellietnieuws.nl met linkmogelijkheid te plaatsen en/of te vermelden.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Zolang de aanvoer dan maar via chellomedia's DMC 15 West gaat lopen heb ik er niet zoveel problemen mee ;-)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

juist Nat geo wild zit er sinds kort ook daar incl. nl sub en nl audio commentaar

hewllas dat het beeld zwart blijft

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Dezelfde bron (broadcastnews) meldt dat ook The History Channel dit voorjaar op UPC komt.

Op korte termijn misschien een beetje zuur voor de schotelkijker, maar op de lange duur lijkt me dit goed voor iedereen. Door de initiatieven van o.a. UPC zie je dat ook CDS nu serieus gaat denken aan het toevoegen van themakanalen. Een aantal maanden geleden waren ze daar volgens mij helemaal nog niet mee bezig.

Geplaatst:

Misschien ff w88 waar de aanvoer vandaan komt(!) Misschien wordt dit wel 23.5 Oost.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Misschien ff w88 waar de aanvoer vandaan komt(!) Misschien wordt dit wel 23.5 Oost.

Als je logisch nadenkt: Het komt uit het DMC van UPC, dat is in Amsterdam, en komt alleen op de UPC-kabel (voorlopig). Er is dus helemaal geen satellietaanvoer nodig, dat zou nogal geldverspilling zijn. Dat wordt gewoon gelijk de kabel op gegooid. Helaas.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

nou dat weet ik niet omdat die zenders ook naar vlaanderen gaan.

op de telstrar 12 15 gr. west zit de aanvoer van de andere kanalen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

NASA TV is niet op Europa gericht en hier dus ook niet te ontvangen, ESA TV is vziw nog steeds FTA op de Hotbird te zien.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen