Ga naar inhoud

DVD brander, SATA op Asus A8N-VM CSM Moederbord

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb een Asus A8N-VM CSM moederbord daar heb ik nu 2 keer een HDD SATA opzitten.

Kan daar ook nog een Sata DVD brander in, in plaats van IDE

Of heeft dit moederbord maar 2 SATA aansluitingen.

Is SATA voor DVD brander inderdaad sneller en stabieler?

Geplaatst:

Kijk even in je boekje van het moederboard of op de website van Asus , en als daar meer aansluitingen voor zijn (2 of meer connectoren) dan kan er een 3e apparaat op aangesloten worden. 1 apparaat per kabel per connector dus.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

Dit bordje heeft 4 sata aansluitingen , ik heb er zelf ook 1. Dus een sata dvdbrander moet zeker lukken grin.gif

____________________--

snappie

don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Mooi, bedankt.

Heeft een SATA DVD brander de voorkeur, is het stabieler dan IDEE.

overweeg de Plextor PX 760 SA brander, of is er betere keus?

Ik heb overigens geen SATA DVD romspeler gevonden van Plextor, wil namelijk bijde gaan vervangen.

Geplaatst:

een dvd brander is niet stabieler op ide of sata er zit totaal geen verschil in en er is geen enkele brander die de ata 133 snelheid volledig kan gebruiken.

de enige reden dat ze op sata gemaakt worden is dat geleidelijk aan de ide poorten zullen gaan verdwijnen,dit zie je nu al op de nieuwe plankjes die nog maar 1 ide poort hebben.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Is de keuse Plextor een goede keuze, zie type, of zijn er betere.

Zijn er geen SATA DVD Rom spelers van Plextor, ik heb die niet gevonden op de site.

Geplaatst:

Ik zie echt niet in waarom je per se een SATA wilt hebben, als je mobo een IDE-interface hebt. De huidige generatie SATA-DVD's zijn niets anders dan omgebouwede IDE's, waar men enkel de interface aangepast heeft, ze hebben zeker nog niet de trafsferrate van de echte SATA (150 of 300). Wat wel een rol kan spelen is, als je in de nabije toekomst een nieuw mobo wilt aanschaffen, want de moderne mùobo's worden geleverd met slechts 1 IDE, of zelfs reeds zonder (de nieuwste chipsets van Intel hebben geen IDE meer). Het is natuurlijk jou keuze.

En wat betreft Plextor, dit zijn voor het ogenblik inderdaad de beste op de markt, maar jammerlijk genoeg ook de duurste.

Jan

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Oké ik weet genoeg, het hoeft dus niet persee SATA te zijn.

Ik dacht weer een platte IDEE kanbel minder in de computer,

wat de ventilatie ten goede komt.

Maar nu weet ik dat het niets uitmaakt, dus neem ik gewoon de IDEE.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen