Gast Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 Beste lezer, Ik zit met het volgende probleem, i.v.m. een vervuilde XP Pro configuratie wil ik XP Pro opnieuw installeren dat lukt echter niet. Tijdens de installatie bij het item “Windows Installeren” begint met de mededeling nog 39 minuten te gaan, dan loopt de installatie door tot nog 35 minuten te gaan en loopt vervolgens vast en verschijnt de volgende mededeling op het scherm ( zie bijlagen) het systeem is dan ook niet meer gangbaar te krijgen, ik moet dan de aan/uit schakelaar van de voeding uitzetten en weer aan om mijn Ghost kopie te kunnen terug zetten, na het terug zetten van mijn Ghost kopie loopt de PC weer redelijk. Dit probleem doet zich ook voor als ik Windows Home editie probeer te installeren en ook Windows Vista is niet te installeren (loopt ook vast), Windows 98 SE en Windows 2000 zijn wel probleemloos te installeren. Tijdens het installeren van Diverse versies van Windows heb ik alle overbodige hardware losgekoppeld, aangesloten zijn dan 1 DVD-Rom (verwisseld met een ander exemplaar), 1 Harddisk (ook deze heb ik vervangen voor een ander exemplaar) en een Video kaart (ook deze vervangen voor een andere kaart) Ik werk met een MSI 865PE Neo3-V moederbord (nieuw) een Pentium 4, 300Ghz processor (nieuw) en 2x 512 Mb DDrram geheugen. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem, graag jullie reacties. Groeten, Jim Reeves.
Ome Merde Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 misschien een geheugenproblemen, hetzij RAM hetzij je harddisk. loopt je geheugen eens na met memtest86 en evt. je harddisk met Powermax 4.09 (google-voer) een biosreset wil misschien ook wel helpen merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 Ome Merde, Bedankt voor uw reaktie ik heb een geheugentest gedaan met het progje Memtest-86 alles was goed geen error meldingen. De test met PowerMax voor de drives liep anders de "Ram SMART self test" op drive-C kwam niet tot een einde de zelfde test op drive-D was wel goed, waarschijnlijk zit het probleem dus bij drive-C, is een Lowlevel format met powermax voor drive-C een optie en daarna weer proberen XP te installeren? Graag uw mening. Jim Reeves.
DRG Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 low level format... niet aanbeginnen, nieuwe schijf kopen of als er nog garantie op zit claimen.. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Zwozwedra Geplaatst: 11 maart 2007 Geplaatst: 11 maart 2007 Op de site van Microsoft wordt voor deze foutboodschap verwezen naar de muis (even googlen met "0x000000D1", de hex-waarde van de boodschap). Ik moet zeggen, ik geloof er ook niet veel van, maar da's wat Billy zegt. Jan
Hellum Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Je kunt ook je ram geheugen er even uithalen en dat met wat alcohol goed schoonmaken (ik bedoel de contactpunten) dat wil ook nog wel eens helpen bij mij tenminste. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Ik heb een nieuwe voeding geplaatst en toen XP weer geïnstalleerd, ging perfect zonder één hapering, vervolgens nogmaals XP (met de zelfde nieuwe voeding geïnstalleerd) ook deze installatie ging weer zonder één enkel probleem. Toen weer de oude voeding geplaatst en jawel XP weer geïnstalleerd, tijdens de installatie werd het beeld een paar keer zwart maar telkens verscheen na ongeveer één seconden het installatie scherm weer, (voorheen als het scherm voor de eerste keer zwart werd kwam de installatiescherm niet terug maar kreeg ik het blauwe scherm met de foutmelding en hing de PC) XP liet zich vervolgens normaal installeren. Zelf denk ik dat de voeding het probleem veroorzaakt. Het probleem is echter nog niet helemaal over, als ik namelijk Vista als tweede besturing systeem wil installeren dan hangt die installatie na het opstarten van het zwarte scherm met het lopende groene balkje. Di is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet. Jim Reeves.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen