MrMario64 Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Sinds dit weekend heb ik een Topfield pvr6000 in huis. Mooi apparaat. Maar daar ik een echostart 5020 gewend was heb ik wel een paar foutjes gemaakt met installeren. Zo was met de 5020 na 1 scan en instellen op TWIN alles klaar. Ik dus bij de 6000 1 scan uitvoeren en klaar dacht ik. Stom natuurlijk, want je moet ergens nog vertellen dat Tuner 2 dezelfde kanalen kan ontvangen. Dit is nu ok na een kopie van T1 naar T2 te hebben gemaakt. Ook wat TAPS geprobeert, erg leuk! Nu wat vragen. 1. Als ik Timeshift, en zet het geheel op Pauze om vervolgens weer te spelen na ongeveer 1 minuut gebeurt het regelmatig (9 van de 10 keer) dat de tuner naar het Live punt gaat. Moet ik handmatig weer terugspoelen. Ik heb nu de Silverline tap uitgezet en het lijkt nu minder voor te komen. Kan dit de oorzaak zijn of is dit een standaard topfield probleem? 2. bij het maken van een timeropname heb ik nu al diverse malen gehad dat de tuner mijn huidige tuner pakt om op te nemen. En hij gaat dus vrolijk naar een ander kanaal en pakt niet mijn vrije tuner. Als ik handmatig na deze kanaal wisseling zelf tune om weer verder te kijken pakt hij wel de 2e tuner om mij verder te laten kijken. Hoe kan ik een timer opname inprogrammeren die gewoon de vrije tuner pakt? 3. ik gebruik momenteel de CD cam. Ik ga vandaag een aston dual 1.07 halen. Kan het zijn dat een aantal problemen door de cam worden veroorzaakt? Ik neem aan dat ik wel wat foutjes maakt, het is nog dat ik de echostar erg gewend ben. Hopelijk dat iemand hier weet wat ik fout doe. BVD.
bigtwin Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Ik heb een 5000pvr, dus ik kan je problemen niet helemaal reprocuderen, maar over punt 1 kan ik zeggen dat ik daar ook problemen mee heb gehad. Ik weet niet meer percies wat de oplossing was, maar volgens mij lag dat toen aan óf de aston cam, óf de firmware. Nu is dat probleem bij mij weg (met een x-cam, die erg goed loopt). 2. als je de opname via het menu inklopt, gewoon de andere dan de standaard tuner nemen. Als je met OK de zenderlijst oproept zie je daarachter T1 of T2 staan. Die is dan de standaard tuner. Als je dus een opname programmeert, moet je niet die standaard tuner nemen. Als je via EPG programmeert, neemt hij altijd de standaard tuner en kun je het probleem krijgen dat je omschrijft. Ik heb even de aston 1.07 gehad, maar die liep met de software van toen in mijn 5000 niet lekker. Kan zijn dat de software inmiddels zo verbeterd is dat deze wel goed loopt, zeker op de 6000, maar dat weet ik niet. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen